خبرهای داغ:
طی همایشی؛

کوهنوردان پیشکسوت کشور به قله سهند صعود کردند

چهارمین گردهمایی پیشکسوتان کوهنورد کشور با حضور 120 کوهنورد پیشکسوت در همایشی به همین نام در مراغه گرد هم آمده و با صعود به قله جام سهند برنامه خود را به پایان رساندند.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۴۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این صعود 80 کوهنورد مرد و 40 کوهنورد خانم طی پنج ساعت موفق به صعود به این قله شدند.
همچنین در کنار برنامه صعود به قله جام سهند، 55 کوهنورد پیشکسوت نیز از غار هامپوئیل مراغه دیدن کردند.

چهارمین گردهمایی پیشکسوتان کوهنوردی کشور با شعار «تبریز 2018 » از 18 مهرماه جاری به مدت سه روز در مراغه برگزار شد.

تجلیل از پیشکسوتان کوهنوردی منتخب و نمونه کشوری، هیات های ورزشی برتر آذربایجان شرقی، صعود سراسری به قله سهند، مراغه گردی و بازدید از غار هامپوئیل از مهم ترین برنامه های این گردهمایی سه روزه بود.
کوه سهند با سه هزار و 707 متر ارتفاع در 34 کیلومتری شمال شرق شهرستان مراغه است.
سهند، نام قله و رشته ‌کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز، شمال مراغه و هشترود، غرب بستان‌ آباد و شرق آذرشهر، عجب ‌شیر و اسکو در آذربایجان شرقی است.
این رشته ‌کوه دارای 17 قله با ارتفاع بیش از 3000 متر است که بلندترین آنها قله کمال (قوچ ‌گلی داغی) 3707 متر بلندی دارد و مرتفع‌ ترین نقطه آذربایجان شرقی محسوب می ‌شود.
رشته ‌کوه سهند به دلیل برخورداری از انبوه گیاهان، چمنزارها، گلزارها و مراتع به عروس کوه‌‌ های ایران مشهور ‌است و سطح تمام مناطق این رشته ‌کوه پوشیده از سبزه ‌است.
قله کمال، جام، سهند، سلطان، دمیرلی، آغ‌ داغ، موتال داغی، شیر داغی، حرم داغی، گیرو داغی، آتاشان و درویش از مهم‌ ترین قلل رشته ‌کوه سهند محسوب می‌ شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها