خطیب نماز جمعه هرات:

پیشرفت کشور در گرو نقش پذیری جوانان است

خطیب نماز جمعه هرات با بیان اینکه پیشرفت کشور در گرو نقش پذیری جوانان است، گفت: مسئولان باید به قدرت و توانایی جوانان ایمان بیاورند.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۴۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه‌های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با تسلیت ایام ماه صفر، از این ماه به عنوان ماه حزن و اندوه اهل بیت نام برد و اظهار داشت: همانطور که می‌دانید ماه صفر به ماه نحس معروف است که از پیامبران و امامان در مورد صدقه دادن در ماه صفر روایات زیادی نقل شده است.

جعفری در خطبه دوم به سخنان رهبری در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و افزود: نکته اساسی سخنان رهبری مربوط به جایگاه جوانان و نقش جوانان در کشور بوده است، نقش جوانان در پیروزی انقلاب، در جهاد نظامی دوران دفاع مقدس، مبارزه با داعش، در جهاد فرهنگی، در جهاد علمی، امروز هم نقش جوانان در جهاد اقتصادی را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه آنچه در طول تاریخ انقلاب مهم بوده و مورد تاکید واقع شده، تکیه روی جوانان مومن و انقلابی بوده است، این جوانان مومن و انقلابی حلال مشکلات هستند، تصریح کرد: پیشرفت کشور و رشد و تعالی و ترقی کشور به فعالیت جوانان مومن و انقلابی بستگی دارد؛ باید آنان را باور کنیم و برای جوانان ارزش قائل شویم تا بتوانند در عرصه‌های گوناگون اجتماع ورود پیدا کنند.

امام جمعه هرات گفت: دشمن مدام می‌گوید کشور شما بحران‌زده و تنها راه‌حل تسلیم است که القا بحران و مشکلات بزرگ‌ترین خیانت به مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برهه حساسی قرار دارد، تصریح کرد: اینکه بگوییم کشور در بن بست قرار دارد و نخبگان و جوانان را برا رسیدن به هدفشان ناامید کرد بزرگترین خیانت به کشور و ملت است.

جعفری خاطر نشان کرد: باید با ترویج روحیه امید و نشاط در جامعه کشور را در اوج قدرت و عظمت نگه داشت و برای رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ کوششی دریغ نکرد.

خطیب نماز جمعه هرات با بیان اینکه پیشرفت کشور در گرو نقش پذیری جوانان است، اظهار داشت: مسئولان باید به قدرت و توانایی جوانان ایمان بیاورند و در همه امور از این نیرو پرتلاش و خستگی ناپذیر استفاده کنند.
ارسال نظرات