خبرهای داغ:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تبیین کرد:
شرایط دوران امام راحل با رهبر معظم انقلاب بسیار متفاوت است و شرائط و مصالح کشور این اجازه را نمی دهد رهبری در همه اتفاقات دخالت کنند.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۷۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در گردهمایی طلاب و فضلای شاهرودی مقیم حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات طلاب این شهر در قم برگزار شد، با اشاره به پیشینه چالش ها در کشور و رسالت رهبران دینی گفت: مهمترین رسالت رهبران دینی تحقق و پاسداری از شریعت، ساختار سازی و سیاست از شریعت و حکومت دینی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: درگذشته همین شبهاتی که الان درمورد ولایت فقیه و رهبری مطرح است در مورد ولایت مطرح بوده که چرا امام(ره) این قدر دنبال جنگ هستند و در مسائل جامعه دخالت نمی کنند.

وی عنوان کرد: درمورد پیامبر(ص) نیز همین شبهات را مطرح می کردند که چرا پیامبر(ص) به دنبال جنگ و درمسائل مهم جامعه دخالتی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه رسالت رهبران دینی در بخشی هایی مانند جهاد، استقرار برای شریعت و ورود و دخالت در مسائل مهم است، برای تبیین این امر اظهارداشت: عصرنبوی و علوی با هم فرق می کرد، پیامبر(ص) هنوز برای مردم معرفی نشده بود  و معرفت و شناختی درستی از پیامبر(ص) نداشتند، اما این مسئله درمورد امام(ع) کاملا متفاوت است؛ یعنی در بحث پیامبر(ص)، ایشان باید دنبال مردم باشند، ولی درمورد بحث امام(ع)، مردم باید دنبال امام(ع) بروند و مَثل امام(ع) مانند مَثل مکه است که مردم باید دنبال مکه بروند نه اینکه مکه  دور مردم طواف کند.

وی عنوان کرد: تفاوت دیگردر فلسفه درگیری ها و جبهه کفر آشکار و پنهان است. بعضی افراد که در زمان پیامبر(ص) علیه ایشان اقدامی نکرده بودند، در زمان امام علی (ع) اقدام به اختلاف و جنگ های زیادی کردند و نتیجه آن خسارن جامعه اسلامی و شهادت ولیّ خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: گاهی مسائل این گونه است؛ چرا امام(ع) فلان آدم را نصب کردند و یا فلانی را برداشتند؛ مانند تأیید ابوموسی اشعری. وقتی از حضرت پرسیدند، چرا تأیید کردید، امام فرمودند «چون نزدیکان من مانند مالک تأیید کردند».

نماینده  سابق ولی فقیه در سپاه برای تبیین موضوع چرایی عدم دخالت رهبر انقلاب درهمه مسائل کشور به بیان تفاوت هاو متغیره های عصر امام راحل و رهبر معظم  انقلاب پرداخت و تأکید کرد: یکی از آن تغییرها، فشار از سوی آمریکا و همپیمانان او است. این فشار در زمان امام راحل بسیار کم بود؛ ولی الان فشار از سوی غربیها زیاد است و در این مورد می توان به نمونه های زیادی درطول این 40 سال اشاره کرد.

وی عنوان کرد: دومین تغّیر، تغییر راهبرد امریکا از جنگ سخت به جنگ نرم است. الان شاهد نوع تغییر استراتژیک از جنگ سخت به جنگ نرم و اندیشه علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستیم، اتفاقی که در شوروی به وجود آمد و  به هم ریخت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت:درزمان امام راحل جنگ غرب علیه انقلاب و جامعه اسلامی نظامی بود؛ ولی الان بیشتر از طریق نفوذ و فریب یاران دیروز و امروز صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تغیّرهای دیگر، تغییر تمدن از بیرون به درون از سوی امریکا علیه ایران اسلامی، بحران جنگ علیه ملت های مسلمان بالکان، عراق، حزب الله، غزه،  بحران داعش در خاومیانه، حمایت امارات و عربستان از داعش، بحرانهای امنیتی و سیاسی لبنان،بحران خود مختاری اقلیم کردستان و ترکیه، از جمله این موارد است و رهبر انقلاب  این مسائل را به خوبی مدیریت کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بابیان اینکه دشمن قصد داشت با استفاده از انقلاب بهار عربی یا به تعبیر رهبر انقلاب «بیداری دینی»، طومار سوریه را درهم بپیچد، گفت: این همان اتفاقی بود که در مصر و الجزایر به وجود آمد و دشمن نتیجه گرفته بود و خواستند همین طرح را در سوریه جدای از عراق پیاده کنند، ولی بیداری، هوشیاری، تیزبینی و اقتدار رهبر انقلاب باعث خنثی شدن این فتنه شد.

متغیرهای درون کشور

وی عنوان کرد: در درون کشور هم متغیرهایی بین دو عصر امام راحل و رهبر معظم انقلاب وجود دارد که ازجمله آن تغییر ذائقه مردم قبل و بعد جنگ، تغییر ذائقه نسل های بعد از جنگ، تهاجم فرهنگی، قرار گرفتن جریان غرب گرا در درون دولت و تقویت آن، تغییر در وضعیت حوزه، مرجعیت و تشیع لندنی است.

نفوذ جریان غرب گرا در درون دولت

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: الان در شرایطی هستیم که جریان غرب گرا در برخی  بخش های مدیریتی نفوذ، رشد و تقویت یافته است. این خطر آن قدر جدی است که رهبر انقلاب در ورزشگاه 100 هزارنفری آزادی فرمودند«تاجان دارم نمی گذارم این دسته به اهدف خود برسند». چه اتفاقی در حال وقوع است که ایشان این حرف را می زنند.

 

گرین کارتها در پست های حساس،

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: هنوز نمی دانیم در پست های مختلف حساس نظام چه قدر دو افراد تابعیتی وجود دارد. چرا وزارت اطلاعات انکار می کند؟، چرا باید مسئولین گرین کارت کانادا و امریکا داشته باشند. این ها همان مسئله نفوذ و تغیّر است که دراین زمان درحال وقوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: متغیر دیگر شرطی کردن مردم از سوی غرب است، غربی ها به مردم و مسئولین جمهوری اسلامی می گویند؛ اگر می خواهید اقتصاد کشورتان درست شود و رونق پیدا کنید، از موشک و ارزشهای دینی دست بردارید و الان می بینید این شرطی کردن چه بلایی بر سر جامعه و بعضی مسئولین آورده و چه کارهایی انجام می دهند.

 

وی گفت: از دیگر تغیرهای دو عصر سازکار دموکراسی و سکوت برخی خواص در حوادث کشور است. الان بسیاری از خواص در مناطق مختلف کشور سکوت کرده اند. دلایل سکوت  مشخص نیست. اما ممکن است معتقدند، اینها دو جناح هستند خودشان هرکاری می کنند بکنند، ما نمی خواهیم وارد این جناح بازی ها شویم.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: از دیگر مسائل، تغییر استراتژیک دشمن و شرطی شدن جامعه و افکار عمومی است. امروز منافقین در میان مردم ورود کرده اند و اختلافات را دامن می زنند، از سوی مردم به دلیل مشکلات و خواص ناآگاه گرفتار این توطئه می شوند.

وی عنوان کرد: عامل دیگر مصالح کشور است. افرادی که در کربلا حاضر یافتند دنبال دلیل بودند که چرا باید به کربلا رویم. الان هم این وقایع در حال وقوع است.

 

نماینده  سابق ولی فقیه در سپاه گفت: در بسیاری از مسائل نظام و انقلاب، مسئولین و مردم وظیفه خودشان را بدرستی انجام نمی دهند و از رهبر انقلاب همه چیز را می خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: همه این مباحث نشان می دهد، شرایط دوران امام راحل با رهبر معظم  انقلاب بسیار متفاوت است و شرائط و مصالح کشور این اجازه را نمی دهد رهبری در همه اتفاقات دخالت کنند.

ارسال نظرات