خبرهای داغ:
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم خبر داد
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم از خدمت‌رسانی در قرارگاه مردمی اربعین مصلای قم از ۲۳ مهر تا ۱۴ آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۷۵۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان با بیان اینکه امسال قرارگاه مردمی اربعین قم برای سومین سال پیاپی در مصلای بزرگ قم کار خود را شروع می‌کند اظهار کرد: این قرارگاه در راستای حرکت مردمی خدمت به زائران اربعین فعالیت دارد و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر زائر از کشور‌ها و استان‌های مختلف امسال در مصلای قم اسکان پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این قرارگاه روز جمعه مصادف با ۲۰ مهر ماه ساعت ۱۵ مراسم برگزار می‌شود و از ۲۳ مهر تا ۱۴ آبان پذیرای زائران اربعین حسینی است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به نحوه ثبت‌نام خادمان اربعین گفت: خادمان از طریق سایت WWW.hikarbala.ir می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار و طبقه‌های مختلف مردم مانند پزشکان، مهندسان، نیرو‌های مختلف مردمی، خدماتی و امدادرسانی آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام و خود را به عنوان خادم افتخاری قرارگاه اربعین معرفی و ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند در صورت داشتن هرگونه آمادگی برای خدمت‌رسانی و توفیق میزبانی از زائران اربعین می‌توانند به دفتر مربوطه در مصلی مراجعه کنند.

ولدان با اشاره به نحوه دریافت کمک‌های مردمی گفت: افراد می‌توانند وجوه نقدی خود را از طریق شماره حساب بانک شهر ۱۰۰۴۰۴۰۴۰ یا شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۳۲۷۵۳۱۵۰ یا شماره شبا IR۵۵۰۶۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۰۰۴۰۴۰۴۰ واریز کنند و هدایای غیر نقدی را نیز به مصلی تحویل دهند.

وی عنوان کرد: امروز حرکت اربعین بهترین، کم هزینه‌ترین و کارآمدترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی و ترویج و نشر معارف دینی به ویژه شعائر حسینی است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان اینکه «من خادم زوار حسینم» به عنوان شعار امسال قرارگاه مردمی اربعین انتخاب شده است گفت: همچنان که مصلای شهر به کل مردم شهر مربوط است قرارگاه نیز به هیچ حزب، گروه و طیف خاصی وابستگی ندارد و زیر نظر هیچ شخص یا جایگاه اداری یا سازمان خاص نیست و به طور کامل مردم محور اداره می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به شیطنت‌های رسانه‌های غربی و دشمنان دین و مملکت با شور و شعور بیشتر قرارگاه مردمی اربعین برپا شود.

ولدان خاطرنشان کرد: زائران در حین اسکان در قالب سه وعده غذایی گرم پذیرایی می‌شوند وامکانات درمانی در قالب بیمارستان صحرایی، ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های مختلف مردمی در مصلا برپا و مشاوره، برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدمات پزشکی و برنامه‌های جانبی نیز ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال رأیزنی هستیم که علاوه بر مصلی در آستان مقدس حضرت معصومه نیز اسکان انجام شود.
ارسال نظرات