مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور روحانیون گفت: آنچه که امروز در کربلا و اجتماع عظیم اربعین حسینی شاهدیم همان وعده حضرت زینب سلام الله در روز یازدهم محرم سال ۶۱ هجری است که رمز ماندگاری آن در اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بود.
کد خبر: ۹۰۶۷۷۷۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام عباس فرازی نیا در همایش استانی منشور عزت در تربت حیدریه اظهار کرد: نهضت عاشورا با دو عنصر قیام و شهادت و همچنین قیام و اسارت توسط حضرت سیدالشهدا (ع)، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جهانی شده و این مکتب سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است.

وی تصریح کرد: عنصر اول این قیام توسط امام حسین (ع) با ایثار و جهاد و شهادت در روز عاشورا و عنصر دوم با پیام رسانی اهل بیت علیه السلام در کوفه و سرزمین شام و مدینه و مصر برای مردم تبیین و تشریح شد.

مشاور تولیت استان قدس رضوی در امور روحانیون به رموز ماندگاری این نهضت اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز در کربلا و اجتماع عظیم اربعین حسینی شاهدیم همان وعده حضرت زینب سلام الله در روز یازدهم محرم سال ۶۱ هجری است (که به امام سجاد علیه السلام فرمود:: می‌آیند آن‌هایی که باید بیایند و اینجا محل اجتماع شیعیان ما خواهد شد) که رمز ماندگاری آن در اراده خدا و پیام رسانی اهل بیت (ع) بود.

فرازی نیا از اهتمام ائمه معصومین علیه السلام و مردم در برپایی روضه‌ها و مجالس ماتم سیدالشهدا را دو عامل دیگر این مانایی یاد کرد و گفت: امروز مردم به تبعیت از امامان خود و اولیای الهی در برپایی مجالس حسینی و فاطمی و نذری دادن برای بقای این نهضت الهی از جان و مال خود می‌گذرند و آن را به نسل‌های بعد از خود نیز منتقل می‌کنند.

وی گفت: با آن همه جنایت در صحرای کربلا امروز عزت و عظمت کاروان اهل بیت علیه السلام تا روز ظهور امام عصر عجل الله جهانی است و گواه آن در لحظه ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) است که ایشان خود را با نام اینکه من فرزند حسین هستم معرفی خواهد کرد.

بمناسبت اول ماه صفر سالروز ورود اسرای کربلا به سرزمین شام و همزمان با سراسر کشور همایش استانی منشور عزت در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها