حجت الاسلام عباس رضی گفت: امروز با مفهوم جدیدی از تهدید و جنگ به نام "جنگ اقتصادی"مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۱۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل سیاسی در جمع کارکنان  ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: پیرامون مفهوم جهاد اقتصادی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال 90 را نیز تحت همین عنوان، نام گذاری کردند، باید گفت کلمه ی جهاد در واقع به سابقه و ریشه ی این کلمه در فرهنگ اســلامی مــربوط می شود و به معنای تلاشی مضاعف برای رسیدن به اهداف مورد نظر، با انگیزه ای الهی و اسلامی است.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: بحث جهاد، براساس سابقه ی تاریخی بیشتر در حوزه ی نظامی و دفاعی مطرح بوده، از این رو با شنیدن کلمه ی جهاد، وجود دشمن و تهـدید در ذهـن نقـش می بندد و اینکه دارای ابعاد و حوزه های مختلفی همچون نظامی، فرهنگی، علمی، سازندگی و... می باشد.

حجت الاسلام عباس رضی در ادامه گفت: امروزه شاهد مفاهیم جدیدی همچون جنگ نرم، جنگ رسانــه، جنگ بانکی، جنگ اقتصادی و ... هستیم و در واقع وارد حوزه ای شده ایم که در آن رسانه و عملیات روانی دارای کارکرد بسیار گسترده ای است و این موضوع تا حدودی از گسترش حوزه های مربوط به کارکردهای نظامی کاسته است.

 به عبارتی حوزه هایی همچون حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی، دانش و فناوری، حوزه های جدید جنگی محسوب می شوند. به عنوان مثال امروز در موضوع هسته ای که در واقع دارای عملکرد اقتصادی است، شاهد درگیری های سختی بین غرب و ایران هستیم، مناقشاتی که پیشانیِ جنگی آن دانش و فناوری هسته ای است و ما در چنین جبهه ای با تلاش برای کسب، ارتقاء و تحلیل این دانش، در حال دفاع می باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز با مفهوم جدیدی از تهدید و جنگ به نام "جنگ اقتصادی"مواجه هستیم،جنگ اقتصادی، جنگ با ابزار،عوامل و مؤلفه های اقتصادی علیه زیرساخت های اقتصادی یک کشور است حوزه ی اقتصاد از جمله حوزه های جدید جنگ است که قادر است سایر حوزه­ ها را تحت تأثیر و تهدید قرار دهد، از این رو از جایگاه و اهمیت برجسته ای برخوردار است.

رضی گفت: هدف آمریکا از جنگ اقتصادی علیه ایران، این است که ایران را به لحاظ بنیه و توان اقتصادی، آنقدر ضعیف کند که با یک تلنگر نظامی با شکست کامل مواجه شود، این تجربه ای است که آمریکا طی سالیان گذشته در برخورد با سایر کشورها بدست آورده است ولی اینکه در مورد ایران قابل تحقق باشد یا خیر، جای تأمل بسیار دارد.

وی تصریح کرد: در رابطه بااقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی باید گفت که تحریم‌ها نمی‌توانند خلل مهمی برای کشوری با قدرت جمهوری اسلامی ایران وبا این مرزهای گسترده و منابع خدادادی ایجاد کنند، کشوری که به خدای متعال اتکا دارد وملتی استوار و هوشمند است حتماً پیروز این میدان خواهد بود. نظام اسلامی قادر است با برنامه‌ریزی، تلاش، تدوین استراتژی ها و اقدامات لازم با محوریت اقتصاد مقاومتی، بخش عمده ای از تهدیدهای امروز را نیز به فرصت تبدیل کند.

ارسال نظرات