خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به جلسه اخیر سران قوا با مقام معظم رهبری گفت: انسجام دشمن را لِه می کند و برای ما اقتدار و عزت می آورد. پیروی از امام، سبب عزت، شرف، بازدارندگی، آبرومندی و حفظ آرمان هایی است که شهدا برای آن ها جان داده اند.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۷۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سردار حسین معروفی در یادواره 37 شهید محله محمدیه علی آباد کتول با اشاره به ماجرای فتنه 88، بیان کرد: اتفاقی که در سال 88 افتاد، تاریخ را تغییر داد. آن جنگ همه جانبه ی احزاب که 8 ماه طول کشید و سخت تر از جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود، انقلاب اسلامی و آبروی ملت ما را به لبه ی پرتگاه برد. اما مردم عظیم الشان، هوشمند، با اراده، با تقوا و با بصیرت کشورمان به ندای امامشان لبیک گفتند و حماسه 9 دی را خلق کردند.

مسئولیت سنگین نخبگان در جامعه

وی با بیان اینکه نخبگان ما در جامعه مسئولیت بسیار سنگینی دارند و باید مراقب باشند توده مردم از آن ها جلو نزنند، اظهار کرد: حماسه 9 دی، خط بطلانی بر همه افکار باطل مقابل انقلاب اسلامی کشید. مردم ثابت کردند اگر نخبگان سکوت کنند، خودشان به طور مستقیم از امامشان تبعیت می کنند و این یعنی دیگر شبه های باطل نمی تواند جبهه اسلام را منحرف کند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه هر ملت، قوم و عشیره ای را بر اساس عقبه آن می شناسند و ما در استان گلستان 4 هزار شهید، حدود 12 هزار جانباز، یک هزار و 300 آزاده و در این شهرستان 457 شهید داریم، گفت: مردم شهرستان علی آباد کتول در دوران دفاع مقدس تحقیر نمی شدند، موشک ها بر سرشان فرود نمی آمد و هوپیماهای جنگی خانه هایشان را بمب باران نمی کرد، اما برای دفاع از هم میهنانشان به جبهه ها رفتند.

ما در جنگ تحمیلی عاشورایی دیگر را تکرار کردیم

وی ادامه داد: ملت ایران برای دفاع از ناموس و خاک وطن، در کنار هم باری دیگر عاشورا را تکرار و منطق امام حسین (ع) را در صحنه های نبرد نابرابر، عملیاتی کردند.

معروفی تصریح کرد: ما مردم عزیزمان را با عقبه سلحشوری، عزت، هوشمندی، سربلندی، بصیرت و عمق ایمان نسبت به حقیقت دین، مکتب وحی، نهضت سرخ، جاوید و ماندگار عاشورا، چیزی که از صحنه کارزار عاشورا به دست آوردند و آنچه در باره نهضت حسینی شنیدند و اجرا کردند، می شناسیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز نیازمند فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت و مسئولیت پذیری در جامعه اسلامی هستیم، اذعان کرد: امروز شرایط ما سخت تر از هر دوران دیگری است، اما اگر از انسجام و هوشیاری خود همانند دوران دفاع مقدس مراقبت کنیم، همیشه با عزت و سربلند خواهیم بود.

شهدا اندیشه های الهی و زیبا داشتند

معروفی با بیان اینکه شهدا به فرموده امام (ره) راه صد ساله را یک شبه طی کردند و سعادتمند شدند، گفت: ما که مانده ایم نیز در صورتی عاقبت به خیر می شویم که راه آن ها را ادامه دهیم. بیشترین فراوانی وصیت نامه های شهدا در زمینه دفاع از حق و حقیقت و آرمان های انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر ولایت است. برخی می گویند چرا وصیت نامه شهدا مثل هم است، باید گفت چون همه ی آن ها فکر و اندیشه زیبا داشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: وقتی همرزمانم می خواستند برای عملیاتی آماده شوند، از چادرها و سنگرها جدا می شدند و ساعت ها با چفیه بر سر، گریه می کردند و باذات اقدس عالم ارتباط می گرفتند و اندیشه های زیبایشان روی کاغذ ها جاری می شد، اندیشه های که بر گرفته از فرهنگ عاشورایی بود.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه جنگ به خودی خود کسالت بار و تخریب کننده است، اظهار کرد: اما جنگ نابرابر ما که آغاز کننده اش نبودیم، به دفاع مقدس تبدیل شد، زیرا فرهنگ دفاع مقدس ما برگرفته از مکتب وحی و از بزرگ بسیجی جهان اسلام مولی الموحدین حضرت علی (ع) و بزرگ آموزگار این مکتب جاوید و بیدار حضرت امام حسین (ع) و نام لشکرها، تیپ ها، گروهان ها، عملیات ها و رمزهایمان نیز منطبق با همین فرهنگ بود.

دعواهای بی ارزش سیاسی در جبهه جایی نداشت

معروفی گفت: بعد از قیام عاشورا در تاریخ زمانی غیر از دوران دفاع مقدس را سراغ نداریم که انسان ها برای جان دادن در راه خدا از یکدیگر سبقت بگیرند. میان فرماندهان و رزمندگان بر سر اینکه چه کسی اول جان دهد، دعوا بود و این روحیه نیز به دلیل فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا در جبهه ها بود که 8 سال پیاپی تکرار شد.

وی ابراز کرد: فرمان امام (ره) را فرمان امام حسین (ع) و اقدام خود را همچون اقدام حُر می دانستیم. دعواهای بی ارزش سیاسی و غیر خدایی در میان ما جایی نداشت، کسی قواعد بی ارزش را در جبهه راه نمی داد، چرا که کار جبهه با ارزش، بزرگ و سخت بود. اما امروز دشمن میان ما نفوذ می کند، چرا که موضوعات بی ارزش را ارزش و حاشیه ها را اصل، و متن ها را رها کرده ایم.

معروفی اذعان کرد: وقتی ما درگیر دعواهای بی ارزش سیاسی می شویم، دشمن بر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما نفوذ می کند و باید برایش هزینه بپردازیم و نتیجه اش می شود انشقاق و به جمهوری اسلامی ما ضربه می خورد.

دوستی و ارتباط با امریکا بی حاصل است

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اجتماع 100 هزار نفری اخیر بسیجیان در ورزشگاه آزادی و سخنرانی مقام معظم رهبری در این اجتماع، گفت: ایشان در این اجتماع بدون واسطه با خودی ها، کج اندیش ها و دشمنان کشور این چنین برخورد کردند که نقطه عطفی دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی شد. اما چرا امام ما بیاید آنجا بگویند تفکری که امروز در جامعه می خواهد ارتباط مطلوب جلوه دهد با امریکا تنها راه نجات کشور است، غلط است و من تا جان داشته باشم، نمی گذارم.

پای دفاع از استقلال و عزتمان ایستاده ایم

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مگر ما برای همین این همه شهید ندادیم، مگر این خس خس سینه های ما برای همین نیست. مگر فرزندان ما برای همین یتیم نشدند، مگر 40 سال عزتی که با سختی بدست آوردیم برای همین نه گفتن به ارتباط با امریکا نیست، پس چرا امام جامعه باید علناً و رسماً و بدون واسطه چنین چیزی را بگویند. زیرا بحث، بحث جناح و گروه و حزب نیست، بحث انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است، بحث شرف و عزت ملت ماست، ملت ما بزرگ شده، عزیز شده، سرزنده و با نشاط است، تصمیم گیر و تاثیر گذار است، ملت ما ملتی نیست که دیگر دشمن بر آن احاطه کند و مشرف شود و برایش تصمیم بگیرد. ملت ما دست رد به دشمن زده و دهان او را خرد کرده است. این ملت دیگر مستعمره نیست. دیگر امریکا و صهیونست نمی تواند به آن ها غالب شود، چون ما عزت کشورمان را به سختی بدست آورده ایم و آن را از دست نخواهیم داد.

دشمن به دنبال ایجاد انشقاق میان امت و ولایت است

وی با بیان اینکه 18 شهید حریم آل الله در این استان داریم که پیام های زیادی برایمان دارد،گفت: آن ها نماینده های ما، سند عزت، شرف و بزرگی ما هستند که دشمن می خواهد این را بگیرد و میان امت و ولایت انشقاق ایجاد کند. ولایتی که اسلام برای مسلمین ترسیم کرده و مردم در آن جان گرفتند و عزت یافتند.

منطق عاشورایی حامی مظلومین است

معروفی خاطر نشان کرد: اگر استان های عراق از لُس وجود اشرار داعشی که اسلام را وارونه جلوه دادند، پاک شد، اگر خط مقاومت در سوریه و لبنان حفظ شد و دشمن ضربه خورد، به خاطر آرمان و تفکر الهی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه یک نفر شیعه در غزه نیست، اما تنها ملتی که سد بلای مردم این سرزمین شده، ایران اسلامی با حاکمیت شیعه، مرجع تقلید شیعه، امام و ولایت و رهبر شیعه است، تاکید کرد: قیام سیدالشهدا و نهضت عاشورا، زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن، اصلاح جامعه و سعادت طلبی برای همه ی بشریت است، همچنان که پیامبر ما رحمت اللعالمین است و ما بر همین اساس از مردم فلسطین و دیگر مردم مظلوم حمایت می کنیم.

حفظ انسجام اصل مهم جامعه اسلامی

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنان خود انسجام را برای جامعه اسلامی مهمترین مسئله دانست و گفت: تا گذشت نباشد، انسجام ایجاد نمی شود. دست خدا نیز با جماعتی است که برای خدا دور هم جمع شده و فرمان و سنت الهی را باور داشته باشد و احساس وظیفه کند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان اذعان کرد: وحدت و وفاقی مورد قبول است که حول محور ولایت، همراه با پیروی محض از وی فقیه باشند.

اطاعت محض از ولایت رمز پیروزی بر دشمنان نظام

وی خاطر نشان کرد: آنچه ما را در جنگ تحمیلی پیروز کرد، اطاعت محض از امام (ره) بود. رزمندگان برای انجام فرمان امام سر از پا نمی شناختند. امروز نیز ما نیازمند همین ولایت پذیری محض برای پیروزی بر مشکلات جامعه هستیم.

عافیت طلبان اهل مقاومت نیستند

معروفی با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی دشمن برای مقابله با امامت و ولایت تلاش زیادی کرد، گفت: عافیت طلبان اهل مقاومت و مبارزه با دشمن نیستند، اما ما باید برای دفاع دستاوردهای انقلاب، عزت و شرفمان آبرو بگذاریم.

تلاش دشمن برای تغییر ذائقه مردم با عملیات روانی

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام برنامه هایش برای مبارزه با ایران در حوزه عملیات روانی است، اظهار کرد: دشمن می داند تصرف زمین برایش هزینه زیادی دارد و اگر پایش روی خاک ایران قرار گیرد، این کشور گورستان ابدیش هست. لذا به جای تصرف زمین به دنبال تصرف ذهن و تغییر ذائقه مردم است.

راهکارهای پیروزی بر عملیات روانی دشمن

وی با بیان اینکه منطق ما منطق سیدالشهداست و سند آن نیز شهدای کشورمان هستند، راهکارهای پیروزی بر عملیات روانی دشمن را اینگونه تشریح کرد:

اول: تقوای عملی، ایمان به ذات اقدس الهی، توکل و توسل به خداوند است که به ما عزت و شرف داد و سبب شد پایمان نلرزد. باید سنت الهی را باور داشته باشیم و خود را به خدا بسپاریم.

دوم: تقویت هویت ملی. جوانان عزیز ما، نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب که انقلاب اسلامی و سختی های دوران دفاع مقدس را ندیده اند، در جنگی نابرابر در فضای مجازی مسموم قرار گرفته اند و باید خلاف جهت آن حرکت کنند و به حقیقت برسند. ما باید حقیقت ملی مان که چه بوده ایم و چه داشتیم و امروز چه هستیم و چه داریم را به آن ها بگوییم.

آن روز حتی فشنگ نداشتیم و امروز موشک داریم. در اهواز حادثه تروریستی رخ داد، امام خامنه ای فرودند به زودی به عاملانش گوشمالی می دهیم و چند روز بعد فرزندان امام اقدام کردند. عزت، آبرو و امنیت ملت ایران خط قرمز ماست و این عزت را مدیون خون شهیدان هستیم.

سوم: وفاق و همدلی واقعی همراه با گذشت در چارچوب انقلاب اسلامی

چهارم: خدمت صادقانه به مردم. همه ی مسئولین کشور باید گوش شنوای مردم باشند و سد بلای آن ها شوند.

پنجم: امام شناسی و دشمن شناسی. اگر می خواهیم دشمن را درست بشناسیم باید ببینیم تحلیل امام جامعه از دشمن چیست و او را چطور معرفی می کند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به جلسه اخیر سران قوا با مقام معظم رهبری گفت: این انسجام دشمن را لِه می کند و برای ما اقتدار و عزت می آورد. پیروی از امام، سبب حفظ عزت، شرف، بازدارندگی، ، آبرومندی و حفظ آرمان هایی است که شهدا برای آن ها جان داده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها