خبرهای داغ:
پنجمین مجلد از مجموعه ادب حضور با موضوع آداب عزاداری سیدالشهدا(ع) منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۹۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب ادب حضور مجموعه‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ایام سال در نزد اهل معنا می‌پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع) فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده‌اند.

 

این ایام به روایت کتاب عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی‌قعده و دهه اول ذی‌حجه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر.

جلد پنجم مجموعه ادب حضور، عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون عزاداری سیدالشهدا(ع)، بنا بر مکتب تربیتی مرحوم علامه طباطبایی است.

ناشر این اثر در معرفی ویژگی مهم آن عنوان کرده است: این کتاب برخی لطایف و ظرایفی که خود از محضر اساتید اخلاق و و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور دریافت شده است را در خود گردآوری کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: مرحوم آیت‌الله قاضی می‌فرمود: «توسل به سیدالشهداء(ع)  جهت فتح باب سالکین و کشف حجب تأثیری عجیب دارد.» اما در این میان باید به نکته‌ای مهم توجه کنیم؛ اینکه سالک به اندازه‌ای اجازه ورود به ساحت سیدالشهداء(ع) را پیدا می‌کند که «معرفت» به مقام ولایت اهل بیت(ع) و سیر ایشان در مقامات اسماء الهی تا اسم اعظم پروردگار داشته باشد. مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمود: حقیقت اسلام و تشیع در ولایت است و ما به اندازه‌ای که در سیر و سلوک سیر معنوی می‌کنیم، در مراتب ولایت سیر می‌کنیم.

بنا بر روایات، زائر اربعین حسینی(ع) در طیّ راهپیمایی در مقامی است که در محضر پروردگار متعال، رسول اکرم(ص) و خمسه طیبه(ع) و پس به تبع آن بزرگواران، در محضر همه عالمیان است. پس بر او واجب است که پیوسته «ادب حضور» ی در خور چنین مقام ارجمندی را داشته باشد...

این کتاب را نشر نتشارات فردافرد در ١٩٢صفحه جیبی با قیمت  ٨٠٠٠هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها