خبرهای داغ:
کتاب «فلسفه دین: مقدمه‌ای بسیار کوتاه» اثر تیم باین منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۹۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب «فلسفه دین: مقدمه‌ای بسیار کوتاه» اثر تیم باین منتشر شد.

فلسفه دین چیست؟ ما چگونه می‌توانیم آن را از الهیات از سویی و از باور روانشناسی/جامعه‌شناسی از سوی دیگر متمایز کنیم؟ چرا دین به معنی تشریح خداوند به‌صورت «ابدی» است و آیا مردم دین‌دار می‌خواهند که دلایلی برای وجود خداوند وجود داشته باشد، یا این باور دینی تنها در فقدان استدلالات درست معتبر است؟

تیم باین در این مقدمه بسیار کوتاه عرصه فلسفه‌ی دین را معرفی می‌کند و درگیر داغ‌ترین سؤالات در مورد مباحث فلاسفه می‌شود. او با توجه به این‌که «دین» چگونه باید تعریف شود و این‌که آیا ما حتی نیازی داریم که جهت اشتغال به فلسفه دین قادر به تعریف آن باشیم یا نه، به بحث در این مورد ادامه می‌دهد که آیا وجود خداوند اصلاً مهم است یا نه. بین با بررسی مسئله شیطان، در مورد ارتباط بین ایمان و استدلال و در مورد سؤالات مرتبط با نقشی که استدلال می‌تواند در زمینه دینی بازی کند بحث می‌کند. بین با روشن کردن روابط بین علم و دین، با نتیجه‌گیری از عناوین رستاخیز و زندگی پسامرگ مطالبش را به پایان می‌رساند.

در مورد این مجموعه: مجموعه مقدمات بسیار کوتاه انتشارات دانشگاه آکسفورد حاوی صد‌ها عنوان تقریباً در هر عرصه موضوعی است. این کتاب‌های جیبی راهی کامل برای پیش رفتن سریع در یک موضوع هستند. نویسندگان متخصص ما حقایق، تحلیل‌ها، چشم‌انداز، ایده‌های جدید و اشتیاق را در هم ترکیب کرده‌اند تا این عناوین جالب‌توجه و چالشی را به‌شدت خواندنی کنند.

این کتاب ۱۶۰ صفحه بود و در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها