بزرگداشت استاد «غلامرضا اصفهانی» در شهرری

خبرگزاری بسیج: همزمان با هفته خوشنویسی، آیین بزرگداشت و غبارروبی مزار استاد «غلامرضا اصفهانی» از خوشنویسان نامدار ایرانی، 21 مهر ماه در آرامگاه وی واقع در چشمه علی شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۳۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،«محمود فرجی» رئیس انجمن خوشنویسان شهرری در این باره اظهار داشت: میرزا غلامرضا اصفهانی، حق بزرگی به گردن خوشنویسان ایران به ویژه هنرمندان شهرری دارد و برگزاری آیین تجلیل و معرفی مفاخر خوشنویسی برخاسته از ری و یا مدفون در شهرری همچون مرحوم عماد الکتاب، میرحسن و میرحسین میرخانی از برنامه های انجمن خوشنویسان شهرری است.

وی افزود: در این مراسم بزرگان خوشنویسی ایران و شهرری حضور و سخنرانی خواهند داشت و مقبره استاد علامرضا اصفهانی نیز با حضور هنرمندان و علاقه مندان خوشنویسی، غبار روبی و عطر افشانی می شود.

وی افزود: آیین بزرگداشت و غبارروبی مزار استاد «غلامرضا اصفهانی» روز شنبه 21 مهر ساعت 16 در چشمه علی شهرری برگزار می شود و ورود برای تمامی علاقه مندان آزاد است.

لازم به ذکر است، میرزا غلاورضا اصفهانی در سال 1246 در تهران چشم به جهان گشود. وی از استادان خوشنویسی ایرانی دوره قاجار و یکی از برجسته‌ترین خوش‌نویسان خط نستعلیق و شکسته ‌نستعلیق بود.

میرزا غلام‌رضا شاید تنها خوشنویسی است که هر دو خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق را به مهارت و استادی تمام می‌نوشته و در هر دو نیز صاحب سبک ویژهٔ خود است. شیوهٔ میرزا در خط از محکم‌ترین و قوی‌ترین شیوه‌های خوشنویسی است و کتیبه‌ها، قطعات و سیاه‌مشق های وی نیز در صدر آثار خطوط شکسته و نستعلیق محسوب می‌شوند.

میرزا غلامرضا اصفهانی در ترکیب‌بندی حروف و کلمات استاد بود و در زمان حیات، نامی‌ترین استاد مسلم خوشنویسی به شمار می رفت. از بهترین نمونه‌های کتیبه‌نویسی میرزا غلامرضا، کتیبه‌های مدرسه عالی شهید مطهری (مدرسه و مسجد سپهسالار) است.

 

 

ارسال نظرات