مدیرکل استاندارد لرستان گفت: هیچ یک از شهربازی‌های موجود در سطح استان استاندارد نیست.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۳۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مرضیه قنبریان  امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان بیان کرد:  اداره استاندارد لرستان به مناسبت  روز جهانی استاندارد برنامه‌های متعددی در طول هفته جاری برگزار می‌کند که می‌توان به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،دیدار با خانواده شهدا و تشکیل کلاس‌های توجیهی در مدارس و مهد‌کودک‌های استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین مرتبه هنرمندان گرافیک‌کار کار بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر با موضوع استاندارد طراحی کرده‌اند، افزود: ۲۴ نمونه از آثار برگزیده توسط اداره استاندارد لرستان در نمایشگاه هژبر اداره ارشاد لرستان از ساعت ۱۷ الی ۲۱ به نمایش درامده،که بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: در حوزه انرژی طی نیمه اول سال ۶ مجوز استاندارد صادر شده و در کنار آن ۲۱۱ وسیله خانگی مورد تست قرار گرفته که از این تعداد ۳۴ مورد فاقد برچسب انرژی،۹۲ مورد مطابقت صحیح و۱۱۳ مورد نیز تنها به نصب برچسب اکتفا کرده و در مورد محصول خود اظهار نظری نکرده و همچنین ۶ مورد اقدام به جعل رتبه انرژی کرده‌ بوند.

قنبریان با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه صدور پروانه استاندار اجباری، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ واحد صنفی نیازمند پروانه اجباری برای ارائه خدمت به مردم هستند که در نیمه اول امسال برای  21واحدصنفی پرونده مجوز صادر شده، ۱۰۱ مورد تعلیق پروانه، ۵۶ مورد ابطال و ۳ مورد رفع تعلیق نیز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از آسانسورهای مسکن مهر دارای مجوز استاندارد هستند، ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز ۲۱۴ درخواست مجوز برای آسانسور داشته‌ایم که ۱۶۸ مجوز صادر شده و دو آسانسور نیز که در ادارات دولتی بوده پلمب شدند.

این مسوول یادآور شد: نکته نگران کننده استاندارد نبودن آسانسورهای بیمارستان‌های استان است که خوشبختانه مدیران بیمارستان‌ها به دنبال رفع نقص‌های موجود هستند.

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال بیش از ۳ هزار ۵۶۷ مورد بررسی از سطح بازار داشته‌ایم که طی این بررسی‌ها بیش از ۶هزار ۴۵۷ نمونه گیری انجام شده و واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات استان معرفی شده‌اند.

قنبریان با بیان اینکه  باسکول‌ها و جایگاه‌های سوخت استان به صورت مرتب مورد بازرسی قرار  می‌گیرند، بیان کرد:برای بازرسان سازمان استاندارد ازابتدای امسال تا به امروز بیش از ۲هزار ۸۰۲ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شده و همین عامل باعث شده که نمونه‌گیری‌های سازمان استاندارد لرستان دارای دقت بیش از ۹۹ درصد باشند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از شهربازی‌هایی که در استان وجود داشته دارای استاندارد‌های لازم نیستند، افزود: مجوز شهربازی‌ها در صورت نمونه‌گیری مستمر یک ساله بوده و باید متولیان این حوزه سالانه این مجوز را تمدید کنند که در مورد شهربازی کیو تنها در سال ۹۴ این اقدام صورت گرفت و همین امر باعث شد در سال ۹۵ این شهربازی تعطیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات