خبرهای داغ:
استاد دانشگاه گفت: رویش های انقلاب جوانانی هستند که حواسشان به اعتقادشان و تهاجم فرهنگی دشمنی است که از طریق سلاح هایی همچون فضای مجازی، اینترنت و ماهواره افکار جوانان ما را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۳۷
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز محفلی معنوی به یاد شهدای دانشجو و اساتید استان برگزار شد.

به یاد 61دانشجوی شهید استان بیش از 3هزار دانشجو و استاد در بیرجند دور هم جمع شدند و با آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

با شرکت در این مراسم با تعدادی از اساتید و دانشجویان انقلابی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید...

خانم برادران استاد روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بهترین راه و روش برای شناساندن شهدا به جوانان را می توان آموزش های عملی که در دانشگاه در قالب اردوهای جهادی و راهیان نور بسیج دانشجویی صورت می گیرد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی تنها در مراسم بزرگداشتی برای شهدا میسر نمی شود گفت: آموزش های لازم برای شناخت بهتر شهدا باید در طول سال در قالب واحدهای درسی باشد.

 برادران با بیان اینکه برخی دانشجویان از مسائل دینی و ارزشی جدا شده اند متذکر شد: مسئولین امر در مملکت اسلامی باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها جدی تر عمل کنند.

وی با اشاره به رویش ها در بین جوانان انقلابی مورد تایید رهبری افزود: در محیط دانشگاه ها که محل فرهنگی است و مورد هجوم دشمن قرار دارد مشکلات غرب زدگی در بین جوانان زیاد است که از خصوصیات رشدی آنها است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: بر اینکه برای جوانان باید آموزش ها غنی تر و پر رنگ تر شود که این امر در جامعه اسلامی نتایج مطلوب تری دارد و اساتید آموزش هایی در چارچوب ارزش های دینی علاوه بر متون درسی بیان کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که تقویت خودسازی در بین دانشجویان و ایجاد ارتباط بین دانشجویان و اساتید چطور مقدور است افزود:  خودسازی از خانواده و والدین شروع می شود و پایه مشکلات دانشجویان از خانواده نشأت می گیرد و در دانشگاه بروز و ظهور پیدا می کند.

خلاء آموزش های غنی دینی در مراکز دانشگاهی/ تداوم معرفی شهدا در بین جوانان بعد از کنگره شهدا

خانم عباسی جوان دانشجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: شرکت در جلسات و حلقه های صالحین بسیج، یادواره شهدا، راهیان نور، شناخت شهدا از طریق منابع مختلف، تحقیق و پژوهش و آشنایی با خانواده شهدا با سیره زندگی شهدا آشنا شویم.

وی عنوان داشت: با برگزاری یادواره های شهدا و حلقه های صالحین رویش های انقلاب را تقویت کنیم.

 این دانشجو بیان داشت: تبلیغات محافل شهدا طوری باشد که جوانان جذب شوند و یادواره ها یادآور جبهه و جنگ و تداعی کننده آن دوران برای جوانان باشند.

وی ادامه داد: تصور حضور این تعداد جوانان مومن انقلابی در محفل شهدا نشانه ای از رویش ها در بین جوانان است.

عباسی خاطرنشان کرد: با شرکت در این مجلس احساس نزدیکی به شهدا برای ما که در آن زمان جبهه و جنگ نبودیم بوجود آمده است.

خانم مالکی استاد دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به راه هایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان اظهار داشت: باید واحدهای درسی برای تدریس در دانشگاه در نظر گرفته شود که دانشجویان با زندگی نامه شهدا آشنا شوند و در مجالس شهدا کتابچه هایی کوچک از زندگی نامه شهدا هدیه دهند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا خوب است اما آشنا کردن جوانان با شهدا و معرفی شهدا مهمتر است تصریح کرد: فقط به صرف مراسم بزرگداشت، انتقال فرهنگ شهدا ، آداب زندگی و اخلاق شهدا به جوانان صورت نمی گیرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جوانان باید پویاتر شود و زمان آن تنها در یک مدت کوتاه محدود به کنگره شهدا نباشد.

وی عنوان داشت: رویش های انقلاب جوانانی هستند که حواسشان به اعتقادشان و تهاجم فرهنگی  دشمنی است که از طریق سلاح هایی همچون فضای مجازی، اینترنت و ماهواره افکار جوانان ما را هدف قرار دادند .

مالکی تاکید کرد: برای اینکه مدیون خون شهدا نباشیم باید حواسمان به چادر سرمان باشد و هوشیار باشیم که ارزش هایی که شهدا برایش جانفشانی کردند هدر نرود.

 وی ادامه داد: خدمت ما به مردم باید آگاهانه باشد و علاوه بر درس، اطلاعات دینی را به جوانان منتقل کنیم چون اطلاعات جوانان ما پیرامون مسائل دینی کم است.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: ما در جامعه ای که ادعا می کنیم مسلمان هستیم باید احساس مسئولیت کنیم و کوتاهی ما در نشر عقاید دینی و سیره شهدا در بین جوانان نابخشودنی است.

 فهمیه یوسف زاده جوان دانشجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: این مراسم خوب است چون به ما یادآوری راه و منش شهدا را دارد.

وی عنوان داشت: ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و در این جهت تلاش کنیم.

این دانشجوی بیرجندی بیان داشت: پیروی از شهدا تنها با حرف نیست بلکه با عمل خود یعنی رعایت حجاب و با کسب علم و دانش باید دنباله روی راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه ارزش های دینی ما در  جامعه کمرنگ شده است گفت: زمانی کسانی بودند که فداکاری کردند و از جان خود گذشتند که ما امروز به عزت و استقلال برسیم و باید در جهت حفظ آنها بکوشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها