طرح یاوران حسینی در مدارس البرز آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح یاوران حسینی هر ساله در آستانه اربعین حسینی در مدارس این استان با شعار لبیک یا امام حسین (ع) آغاز می شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۷۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مسعود مهران نیا هدف از فلسفه طرح یاوران حسینی در مدارس این استان را آشنا کردن دانش آموزان با پیامدها و آثار ارزشمند محبت به اهل بیت (ع) در سنگر علم و دانش در قالب یک برنامه گروهی و منسجم ذکر کرد.

طرح یاوران حسینی در مدارس البرز آغاز شد
وی دوستی با سالار شهیدان، مشارکت و جامعه پذیری ، تعمیق باورهای دینی ، ترویج و درس آموزی از مکتب عاشورایی را از جمله اهداف این طرح فرهنگی و مذهبی در مدارس البرز برشمرد.


وی با بیان اینکه این طرح معنوی - فرهنگی هر ساله با مشارکت 300 فرهنگی در مدارس البرز به اجرا در می آید، خاطرنشان شد: در اجرای این طرح می کوشیم تا دانش آموزان با این قیام ارزشمند و ماندگار آشنایی لازم را پیدا کنند.


وی تصریح کرد: در قالب این طرح در بین دانش آموزان و فرهنگیان استان البرز 400 هزار پاکت به منظور جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات توزیع شد.


وی با اشاره به نقش مهم قیام عاشورای حسینی در پایداری دین مبین اسلام و تقویت روحیه دینی ، معنوی ، امر به معروف و نهی از منکر و جهادی در بین مسلمانان یادآورشد: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان و فرهنگیان البرز یک میلیارد و 400 میلیون ریال به عتبات و عالیات کمک کردند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: مسئولان مجری طرح یاوران حسینی در مدارس استان با سهیم کردن دانش آموزان در این کار در واقع بستر گسترش پیام های عاشورایی را در عرصه تعلیم و تربیت فراهم می کنند.


وی یادآورشد: در جریان سازی طرح یاوران حسینی در مدارس باید از رسانه های فعال در استان البرز نیز کمک بگیریم. وی تا کید کرد: طرح یاوران حسینی از امروز در یک هزار و 930 کد مدرسه البرز آغاز شده و تا ششم آبان ماه 97 ادامه دارد. استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار