همزمان با شروع سال تحصیلی 98 -97، اولین مدرسه پیش دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان سنندج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
کد خبر: ۹۰۶۸۰۷۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگزاری بسیج،  خلیل رنجبر، رییس آموزش وپرورش استثنایی استان در مراسم بهره برداری از این مدرسه گفت: اساس شخصیت کودک در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد، ارایه آموزش های اثر بخش در این دوران بویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم است، از این رو همزمان با شروع سال تحصیلی از مهرماه سال جاری مقدمات دایر شدن اولین مدرسه پیش دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در نوبت ثابت بعدازظهر مهیا شده است.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی پیش دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه توحید در حوزه آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با شش کلاس تخصصی آمادگی 1 و 2 تشکیل شده است، تصریح کرد : 13 نفر کادر مجرب و متخصص به 35 دانش آموز پیش دبستانی سندروم داون و 17 دانش آموز کم توان و چند معلولیتی خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی با بهره گیری از فن آوری های و تجهیزات نوین ارائه می دهند.

رنجبر افزود :در سال تحصیلی جاری  1320 دانش آموز در 22مدرسه خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه، بیش از 1000 دانش آموز تلفیقی –فراگیر در مدارس عادی، 1800 دانش آموز در 19 مرکز دولتی و8 مرکز خصوصی  اختلالات یادگیری از خدمات تخصصی آموزش و پرورش استثنایی استان بهره مند می شوند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد : معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت های مختلف مثل بازی وکارهای دستی به تدریج نظم وانظباط فکری را در دانش آموزان با نیازهای ویژه ایجاد کرده وبا ارائه امکانات پرورشی وآموزشی زمینه های لازم ایجاد محیطی مناسب رشد وپرورش ین کودکان خاص را فراهم می کنند.

ارسال نظرات