برای نخستین بار در شهر مرزی اصلاندوز مغان اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی شده،به تعدادی از بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۹۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خان احمد وظیفه" بزرگ مردی از روستای قلنج کندی اصلاندوز که به دنبال افزایش فشار خون دچار خون ریزی مغزی شده و در بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود با تایید مرگ مغزی توسط واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و رضایت خانواده ایثارگرشان جهت اهداء عضو به تهران اعزام گردید تا با این کار جان تعدادی از هموطنان عزیز را نجات بخشد.

با اهدای عضو مرحوم خان احمد وظیفه دوازدهمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در سال ۱۳۹۷ در اردبیل به ثبت رسید و این فرهنگ علاوه بر بعد معنوی و نجات تعدادی از هموطنان از مرگ حتمی موجب خوشحالی خانواده‌های آنان نیز می‌شود.

اهدای عضو امری نیک و بسیار مهم در جامعه و فرهنگ سازی در امر پیوند اعضا نقش مهم و اساسی دارد و بهره گیری از ظرفیت های موجود در هر منطقه ای می تواند در ترغیب بیشتر عموم مردم و در تحقق این کار خداپسندانه مفید و موثر واقع شود که خوشبختانه برای نخستین بار در یکی از روستاهای اصلاندوز این امر پسندیده صورت گرفت.

ارسال نظرات