خبرهای داغ:
دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قزوین

کسب ۴مدال طلا و برنز توسط ۶ ورزشکار موفق در بازیهای پارالمپیک

مالمیر گفت: کسب 3 مدال طلا و 1 برنز ورزشکاران شایسته و ارزنده استان در بازیهای پارآسیایی 2018 جاکارتا که موفق به کسب 2 مدال ارزشمند طلا توسط حسین فرزانه سیاهکل در والیبال نشسته و محسن جلیلوند در گلبال، 1 مدال نقره توسط علیرضا قورچی بیگی در شطرنج نابینایان و کم بینایان و 1 مدال برنز توسط سمیرا جلیلوند در گلبال بانوان شدند تا استان قزوین برای اولین در تاریخ بازیهای پارآسیایی، با 6 نماینده موفق به کسب 4 مدال گردد.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۴۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مالمیر در نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک که در اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین برگزار شد بیان کرد: ورزش برای مردم در کنار سلامتی و قهرمانی تفریح محسوب میشود اما برای معلولین ورزش موجب توانمندی، توانبخشی و حضور اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه ده درصد جامعه را معلولین تشکیل می دهند گفت: 27صدم درصد از ۹ درصد ارزش افزوده کشور مختص ورزش و عمده ای از این درصد مختص ورزش معلولین است.
دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قزوین اظهار کرد: ۵۲ هیات ورزشی در کشور وجود دارد و از بین پنجاه هیات در استان، فقط ۱۲ نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند.
مالمیر عنوان کرد: تنها یک مرکز ورزشی مختص معلولان در استان وجود دارد و می توان گفت در استان در حق معلولان اجحاف شده در حالیکه امکانات و سوبسیدهای جامعه متعلق به همه اقشار جامعه است.
وی افزود: تهران اتوبوسهای مناسب سازی در اختیار ورزشکاران قرار داده و ورزشکار به رایگان ‌تا ورزشگاه مورد نظر از امکانات حمل و نقل استفاده میکند.
دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قزوین تصریح کرد: قزوین یکی از استان های پر روستای کشور است. دهیاران و بخشداران اگر در روستاها افراد معلول را میشناسند آنها را به هیات معلولان معرفی کنند تا این عزیزان را وارد برنامه های اجتماعی کرده و آنها را توانبخشی و توانمند نماییم.
مالمیر اضافه کرد: پیش از این هیات جانبازان هیچ گونه زیرساختی نداشت و با مشکلات عدیده ای مواجه بود. در حال حاضر نیز ۲۱ رشته ورزشی برای معلولان وجود دارد. جهت ایجاد فضایی مخصوص جامعه معلولان و جانبازان، زمینی حدود پنج هزار متر مربع جهت ایجاد یک ورزشگاه چندمنظوره در منطقه پونک خریداری کرده ایم و مراحل واگذاری زمین در حال انجام است.
وی ضمن اشاره به عملکرد اصحاب رسانه در فرهنگ سازی رفتارهای مربوط به معلولان گفت: اصحاب رسانه طوری عمل کنند که مخاطبان برای اجرای برنامه های پارالمپیک جذب شوند و به معرفی رشته ها و مسایل معلولان بپردازند و بهترین زمان برای جذب مخاطبین، زمان حضور معلولان در ورزشگاه است.
دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قزوین عنوان کرد: ۱۲۰ نفر معلول ورزشکار در استان وجود دارد که تحت پوشش بیمه ورزشی هستند. همچنین کسب 3 مدال طلا و 1 برنز ورزشکاران شایسته و ارزنده استان در بازیهای پارآسیایی 2018 جاکارتا که موفق به کسب 2 مدال ارزشمند طلا توسط حسین فرزانه سیاهکل در والیبال نشسته و محسن جلیلوند در گلبال، 1 مدال نقره توسط علیرضا قورچی بیگی در شطرنج نابینایان و کم بینایان و 1 مدال برنز توسط سمیرا جلیلوند در گلبال بانوان شدند تا استان قزوین برای اولین در تاریخ بازیهای پارآسیایی، با 6 نماینده موفق به کسب 4 مدال گردد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار