خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خط مقابل شهادت که نمی خواهد عزت، افتخار و اقتدار در ایران حاکم باشد ترساندن و نگران کردن مردم است و هم نوایی با دشمنان است که خط خالی کردن دل مردم و گرفتن امید و نشاط از مردم مقابل خط شهدا است.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۷۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان کنگره شهدای استان اظهار داشت: چرا باید یاد شهدا را گرامی بداریم و اگر می گوییم گرامیداشت یاد شهدا چگونه باید این احترام را نسبت به شهدا داشت؟

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بیش از 70سال است که قدرت های بزرگ جهانی مناسباتی تحت عنوان نظام سلطه شکل دادند عنوان داشت: قدرت هایی به مدد امکانات، جنگ افزار و توانمندی هایشان  در دنیا مناسبات در دنیا شکل دادند.

 جلیلی اضافه کرد: این سلطه گران انحصارات برای خود دارند که اگر همه کشورهای دنیا خواسته ای داشتند می گویند ما رأی آنها را وتو می کنیم.

انحصارطلبان به خود امتیاز برخورداری از سلاح هسته ای را می دهند

وی ادامه داد: سلاح هسته ای که می گوییم نامشروع است و کشورها نباید داشته باشند چند کشور انحصارطلب به خود امتیاز می دهند که می توانند سلاح هسته ای داشته باشند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این کشورها با ادعای حقوق بشر و دموکراسی اعلام می کنند که ما برای دنیا تصمیم می گیریم گفت: در سال 20018میلادی به صراحت بیان می کنند در مورد روابط اقتصادی دو کشور دیگر ما باید نظر بدهیم.

وی با بیان اینکه در مقطعی این قدرت ها با هم تجمیع شدند برای مقابله با مردم ما افزود: در این 40سال گذشته وقتی ملت ما انقلاب کرد همه می خواستند رژیم شاه باقی بماند بعد از انقلاب که جنگ تحمیلی را بر علیه ما داشتند و صدام را جلو آوردند همه کشورها ازجمله  آمریکا، انگلیس، شوروی و آلمان از او حمایت کردند.

وی عنوان داشت: سؤال این بود که چرا اینها که حتی یکی با استفاده از امکلانات و حق وتوی خودش بر علیه ملتی موضع می گرفت موفق می شد در 40سال گذشته علیه مردم ما هر چه بکار گرفتند به خواسته خود نرسیدند.

جلیلی با بیان اینکه در حالیکه نظام های سلطه می خواستند جمهوری اسلامی ایران نتواند پیشرفت های سترگ داشته باشد امروز اذعان دارند که ایران قدرتمند شده است؛ همه بیان می کنند در منطقه ای که مملو از ناامنی است ایران کانون امنیت و پیشرفت های ایران چشمگیر است.

مقاومت، پیشرفت و تکثیر نظام اسلامی مایه نگرانی سلطه گران شده است

وی خاطرنشان کرد: چیزی که بیشتر از همه دشمنان را ناراحت کرده اینکه علاوه بر مقاومت و پیشرفت ایران، مدل نظام اسلامی در دنیا تکثیر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: چرا استکبارجهانی با همه محاسباتشان بر علیه ایران نتوانستند موفق شوند؟ چیزی که آنها در محاسباتشان به آن نپرداختند این جلسه امروز است.

وی عنوان داشت: سلطه گران گمان نمی کردند که اگر جنگی را بر یک ملتی با همه امکانات نظامی خودشان تحمیل می کنند دانش آموزان از شرقی ترین نقطه کشور با معلمان خود عزیمت می کنند و مردانه می جنگند و موفقیت های بزرگ را رقم می زنند که 400 دانش آموز شهید می شوند.

جلیلی با بیان اینکه در این جلسات دو کار انجام دهیم گفت: یاد شهدا را گرامی بداریم و به حماسه های آنها افتخار کنیم و مدل دیگری احترام به شهدا اینکه شهدا را به امروز بیاوریم که اگر شهدا امروز بودند چگونه عمل می کردند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا به کسانی که به آنها ملحق نشدند پیام بشارت دارند اظهار داشت:  قرآن در مورد شهدا توصیه مهمی دارد که شهدا را زنده بپندارید، آنها نمرده اند یعنی اینکه شهدا برای امروز ما هم پیام دارند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز می بینید بعد از 40 سال دشمن با همه ناکامی های خودش تلاش گسترده ای شروع کرده و معترف است که در هر صحنه نبرد با انقلاب اسلامی نتوانسته موفق شود.

اندیشه زلال مبتنی بر اسلام ناب در ایران ریشه  دوانده

وی یادآور شد: دشمن در حالیکه اعتراف می کند ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده؛ با تمام ابزارهای رسانه ای خودش می خواهد القا کند که جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است.

جلیلی با اشاره به نفاق و تزویر سران سلطه  اظهار داشت: اگر اقتدار و دستاوردی نداشته ایم نیاز به این همه اربده کشی بر علیه انقلاب و بکارگیری تمام توانایی و قوای قدرت های پوشالی همچون رژیم صهیونیستی بر علیه ملت ایران نیست؟ چرا اعلام می کنند تمام توان خود را بر علیه ما بکار گرفتند؟

وی با بیان اینکه می خواهد موفقیت ها و نقاط قوت ملت را بپوشانند گفت: روزی که سیم خاردار به ما نمی دانند ایستادیم و موفقیتی بزرگی رقم خورد. امروز بعد از گذشت سی سال از جنگ تحمیلی جرأت ندارند از گزینه نظامی بر علیه ما استفاده کنند و سر میزان برد موشک های بالستیک با ما چانه می زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: قدرت یعنی وقتی اندیشه زلال مبتنی بر اسلام ناب در کشوری ریشه می دواند چه موفقیتی در آینده در انتظار ملت است.

ملت ایران باطل السحر حربه های استکبار شده اند

وی با اشاره به پیام شهدا که در قرآن آمده است افزود: اگر موفقیت ها را می بینید و خط شهدا را باید تکمیل کنید "نترسید و نگران نباشید" . اکنون ملت ایران باطل السحر حربه های استکبار شده اند چون توان خود را با اتکاء به قدرت خداوند به میدان می آورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خط مقابل شهادت که نمی خواهد عزت، افتخار و اقتدار در ایران حاکم باشد ترساندن و نگران کردن مردم است و هم نوایی با دشمنان است که خط خالی کردن دل مردم و گرفتن امید و نشاط از مردم مقابل خط شهدا است.

 وی خطاب به دانش آموزان گفت: وظیفه جوانان و نوجوانان این است که علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و برگزاری محافل و راهیان نور ببینید شهدا اگر امروز بودند چگونه عمل می کردند. از تهدیدات دشمن نترسیدن و نگران نباشید و با تلاش مستمر و مجاهدانه می توانید موفقیت های بزرگتری به ارمغان بیاورید.

جلیلی متذکر شد: دشمنان نگران هستند که آخرین حربه های خود را بکار گرفته اند حال اگر تحریم ها کارآمدی خودش را از دست بدهند دیگر چیزی در دست ندارند. حماقت رژیم فعلی آمریکا ست که ابزار سوخته تحریم استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه دشمنان نتوانستند محاسبه کنند ایمان مردمی که با نظام پیوند دارند و شهدای اسلام این قدرت و عظمت را برای مردم ما بوجود آورده اند. همه ما با الهام از یاد شهدا نترسیم و نگران نباشیم و به موفقیت های روز افزون برای ایران اسلامی فکر کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها