مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها انتظار می‌رود مردم هنگام بارش باران در مناطق امن باشند.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۲۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آرتیکاس اقبال اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در سه روز آینده احتمال سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی استان‌های کشور از جمله کردستان دور از انتظار نیست بنابراین از مردم خواهشمندیم از قرار گرفتن و اتراق کردن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: حواشی رودخانه ها، مسیل‌ها و دره‌ها از جمله نقاطی است که در صورت بروز بارندگی‌ها احتمال سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد.


اقبال اضافه کرد: بر اساس این پیش بینی‌ها مدیریت بحران به منظور آمادگی همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری‌ها و اورژانس، دستور آماده باش داده و بر ضرورت تسریع در ارائه خدمات هنگام بروز حوادث احتمالی تاکید کرده است.


بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان دهنده انتقال رطوبت و هوای ناپایدار در منطقه تا پایان هفته است و بر این اساس در این مدت گاهی وزش باد، بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق پیش بینی می‌شود.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها امکان آبگرفتگی نقطه‌ای در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.


همچنین از اواسط هفته با افزایش ناپایداری میزان بارش‌ها بیشتر خواهد شد و با در نظر گرفتن جهت جریان‌های غربی و تشکیل گرد و خاک در کانون‌های غبار امکان انتقال بخشی از آن به نواحی غربی استان طی امروز و فردا وجود دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات