خبرهای داغ:
عضو شورای شهر ارومیه:

بسیاری از متکدیان ارومیه غیربومی و حرفه ای هستند

عضو شورای شهر ارومیه گفت: بسیاری از متکدیان شهر ارومیه غیربومی بوده و کمک بیشتر مردم به آنها موجب ترغیب حضور در معابر شهری می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۳۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

 حجت الاسلام محمد خلیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در ارومیه با بیان این که در صورت مشارکت شهروندان آزادسازی خیابان عطایی دو به بهره‌بردای کامل می‌رسد، بیان کرد: با پرداخت بودجه و مشارکت مردم در این خیابان،  امتداد خیابان عطایی به بهره‌برداری کامل رسید اما به‌ علت عدم مشارکت آنان و درخواست نقدی از سوی شهروندان و از یک سو نیز نبود بودجه شهرداری روند این پروژه به تاخیر افتاده است.

 وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، مقرر بود که خیابان عطایی دو با عرض ۵۲ متری آزادسازی شود که در نهایت به ۳۲ متر رسید.

عضو شورای شهر ارومیه در ادامه با اشاره به غیر بومی بودن متکدیان در ارومیه گفت: با آغاز فصل تابستان بر تعداد کودکان و متکدیان خیابانی افزوده شده و در سایر فصول تعداد این افراد مشاهده کمتری می‌شود.

وی تصریح کرد: در بررسی‌هایی که انجام شده مشخص شده است بسیاری از این افراد حرفه‌ای هستند و درآمد خوبی هم از این کار دارند و همچنین اکثر متکدیان غیر بومی بوده و کمک بیشتر همشهریان موجب ترغیب آنها به حضور در معابر شهری می‌شود.

خلیل پور اظهار کرد: بهزیستی با ایجاد مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی با حضور تیم تخصصی شامل روانشناس، مددکار و کارشناس تربیتی به صورت شبانه‌روزی فعالیت و تمامی امکانات لازم برای نگهداری کودکان مذکور را فراهم کرده است تا با این‌کار باعث کاهش تکدی‌گری و کودکان کار در سطح شهر شود.

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در ارومیه اظهار کرد: ارومیه  یک شهر گردشگری محسوب می‌شود و نیاز شدید شهروندان و گردشگران به بخش‌های عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی زیاد است و وجود سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و فروشگاه‌ها یک امر ضروری است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ بود‌جه‌ای برای ایجاد سرویس بهداشتی در سطح شهر تعیین شد که اگر تامین شود می‌توان در خیابان‌های پرتردد، سرویس بهداشتی در اختیار مردم قرار داده و همچنین اگر مساجد داخل شهر با شهرداری مشارکت کنند تا حدودی این معضل حل خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات