مدیرکل حج و زیارت لرستان از ثبت‌نام ۹ هزار و ۲۰۰ لرستانی در سامانه سماح جهت صدور ویزای اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۹۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد خسروی  امروز در ستاد اربعین حسینی لرستان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نامی زائرین اربعین از چهارم مهر ماه در سامانه سماح اظهار کرد: در ابتدا ثبت‌نام از زائران با قیمت 41 دلار معادل 385 هزار تومان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش 150 هزار تومانی نرخ صدور ویزا خوشبختانه شاهد استقبال بیشتر مردم جهت ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین هستیم.

مدیرکل حج و زیارت لرستان از پرداخت مابه‌التفاوت هزینه ثبت‌نامی زائرین لرستانی اربعین طی هشت روز آینده خبر داد و گفت: از آنجایی‌که تمامی پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده، لذا تفاوت قیمت هزینه صدور ویزا به حساب زائران طی هشت روز آینده بازگشت خواهد داده شد.

خسروی یادآور شد: ثبت‌نام کنندگان اربعین حسینی در سامانه سماح ضمن بهره‌مندی از خدمات چنانچه دچار مشکلی شوند می‌توانند از طریق کنسول‌گری آن را پیگیری نمایند.

وی به صدور ویزاهای جعلی برای زائرین اربعین حسینی طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه این موضوع شدت بیشتری یافته، ضمن اینکه تخلف‌‌هایی را نیز در سطح دفاتر زیارتی شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل حج و زیارت لرستان از برخورد قاطعانه مراجع انتظامی و قضایی با صادرکنندگان ویزاهای جعلی خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر یک دفتر زیارتی در بروجرد به علت تخلف پلمب و به مراجع قانونی معرفی شد.

خسروی به فعالیت 41 دفتر زیارتی در استان جهت انجام ثبت‌نام زائرین اربعین اشاره و تصریح کرد: در شهرها و مناطقی که دفاتر زیارتی وجود ندارد دفاتر خدماتی پست این مهم را انجام می‌دهند.

وی از ثبت‌نام 9 هزار و  200 لرستانی در سامانه سماح جهت صدور ویزای اربعین حسینی خبر داد و گفت: اگر چه کنسول‌گری موقتی در استان نداریم اما همزمان از کنسول‌گری‌های مستقر در اراک،‌ایلام و همچنین سفارت عراق در تهران کارهای صدور ویزای لرستانی‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیرکل حج و زیارت لرستان از زائرین اربعین حسینی خواست که پیاده‌روی خود را زودتر از اربعین شروع کنند، به‌نحوی که قبل از اربعین و شلوغی مرز به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات