از یک هفته مانده به پایان مُحرّم، صدا و سیما بارها و بارها شروع به تبلیغ سه فیلم سینمایی با عناوین (شاد)، (شادِ شادِ)، (شاد و کُمدی) و مانند آن برای ترغیب مردم به تماشا در سینماها کرده است.
از یک هفته مانده به پایان مُحرّم، صدا و سیما بارها و بارها شروع به تبلیغ سه فیلم سینمایی با عناوین (شاد)، (شادِ شادِ)، (شاد و کُمدی) و مانند آن برای ترغیب مردم به تماشا در سینماها کرده است. از سویی در سطح شهر تهران نیز همزمان با ایام محرم و حالا ماه صَفر، بیلبوردهای و پوسترهای بزرگ این فیلمها که حتی یکی از آنها (ریتمیک) هم هست و در یکی دیگر، حیاء در نمایش لباس خانم رخت بربسته، خودنمایی میکند. در همین ماه محرم که گذشت در مجموعههای بزرگ سینمایی شهر تهران، اکران عمومی برخی این فیلمها با حضور بازیگران آن هم با چهرههای بزک کرده و با نمایش (بدحجابی) انجام شده است. خانم بازیگری که در یکی از این فیلمها بازی کرده به تازگی گفته (مردم ما تفریحی جز سینما رفتن ندارند و باید آنها را خوشحال کرد، ما که مثل اسپانیا جشن گوجه و گاوبازی نداریم!).
بگذریم که از برخی به اصطلاح (سلبریتیها) انتظار تحلیل درست نمیرود و مثلاً گاوبازی و جشن گوجه که هر دو منشاء غیرعقلانی دارند را نمیشود در میان اهل منطق رواج داد، اما غیرت دینی و حرمت قائل شدن برای ایام سوگواری اهل بیت علیهمالسلام (در این دو ماه) که ریشه تاریخی و روایی هم دارد در میان عموم امری پذیرفته شده است. با کمال تعجب، امسال تا پایان محرّم هم صبر نکردند که چند فیلم شاد و ریتمیک را در نوبت اکران پس از این ایام قرار دهند.
مصیبت این دو ماه و بخصوص اسارت خاندان پیامبر اعظم (علیهم السلام) سنگین است و جای عزاداری زیادی دارد با این حال مقصود این نیست که مردم کار و زندگی را تعطیل کنند و فقط در این دو ماه به عزاداری بپردازند (چه آنکه از نظر شرعی حتی عقد شرعی دختر و پسر در این ایام ایرادی ندارد) اما به نمایش گذاشتن خوشحالی و عوض کردن چهره شهر با بیلبوردهای اینچنینی با غیرت دینی یک مسلمان و شیعه اهل بیت علیهم السلام همخوانی ندارد.
منبع: جهان نیوز
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار