کارشناس مسائل سیاسی:

مسئولین یزد به‌جای حل مشکلات اقتصادی مردم به سفیربازی و حواشی این‌چنینی مشغولند

کارشناس مسائل سیاسی در یزد با اشاره به ضرورت شفاف سازی مسئولین از اهداف سفر سفیر انگلیس به استان یزد، گفت: مسئولین یزد به‌جای حل مشکلات اقتصادی مردم به سفیربازی و حواشی این‌چنینی مشغولند.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۳۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس مسائل سیاسی در جمع مردم یزد با اشاره به سفر سفیر انگلیس به استان یزد، اظهار داشت: یکی از جنبه‌های مهم امربه‌معروف و نهی از منکر که یک واجب مهم دینی است، امربه‌معروف و نهی از منکر در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی است.

وی افزود: اگر این مهم به‌درستی انجام می‌شد و انجام بشود شاهد این حجم از منکرات و بی‌مسئولیتی از جانب برخی از مسئولین نبودیم. منکر یک مسئول سیاسی بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی در حیطه عملکردی خودش است.

حرزاده تأکید کرد: ما امروز واقعاً وضعیت بد اقتصادی و بحث تورم و بیکاری و شاخص‌های اقتصادی در کشور و بخصوص در استان یزد داریم. بر اساس آمارهایی که خود دولت اعلام می‌کند استان یزد در 91 رتبه 27 کشور را درزمینهٔ بیکاری به خود اختصاص داده بود؛ اما در سال 96 به رتبه چهارم کشور در موضوع بیکاری رسیده است.

این تحلیلگر تصریح کرد: اگر در کشور رکود و تورم و مشکل بیکاری در کشور داریم و رتبه یزد هم باید در رتبه‌بندی نرخ بیکاری تغییر آن‌چنانی نداشته باشد. جوانان غیرتمند یزدی ده‌ها هزار نفر در استان یزد طی یک سال گذشته بیکار شدند که خانواده این‌ها در معیشت وزندگی با معضلات جدی روبه‌رو هستند.

وی اضافه کرد: آقایان به‌جای اینکه در راستای حل این مشکلات قدم بردارند به سفیر بازی و حواشی از این قبیل مشغول هستند. مسئولین باید پاسخگو باشند. استانداری یزد باید به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان یزد جواب بدهد. اهداف حضور سفیر انگلیس در یزد باید شفاف بیان شود. مسئولین بیایند اعلام کنند که در این سفر چندروزه چه کسانی با این فرد ملاقات داشتند و چه مباحثی در این دیدارها مطرح‌شده است.

حرزاده اذعان کرد: چرا مسئولین مردم را نامحرم می‌دانند درصورتی‌که خود مدعی شفافیت بودند. چه دستاوردهایی این سفر داشته است؟ چقدر سرمایه‌گذاری به خاطر این سفر قرار است انجام شود؟ زمینه صادرات چه محصولاتی از یزد صنعتی فراهم‌شده است؟

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی چرا در خصوص این موضوع و موضوعات دیگر حرفی نمی‌زنند. نمایندگان یزد از علت سفر سفیر انگلیس به یزد از وزارت امور خارجه سؤال کنند و از وزیر مطالبه کنند و او را به مجلس بکشانند.

وی در ادامه گفت: نمایندگان باید پیگیر نحوه عملکرد سفارت انگلیس در جمهوری اسلامی در این چند سال اخیر باشند. چرا مدام اتباع انگلیسی به اتهام جاسوسی دستگیر می‌شوند و هیچ عذرخواهی نمی‌کنند و به‌جای قطع جاسوسی مدام خواستار آزادی این مجرمان هستند.

حرزاده در پایان اظهار داشت: ما نباید در یزد شاهد این باشیم که مانند استان‌های هم‌جوار که جاسوس‌های انگلیس را دستگیر کردند نهادهای امنیتی در آینده یک شبکه نفوذ را کشف و خنثی کنند. باید هوشیار باشیم.
ارسال نظرات