محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری در دیدار با محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» از لزوم حمایت از سینمای مقاومت گفت.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۴۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی با محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری دیدار کرد. در این نشست مشترک، پیرامون شناسایی راهکار‌های موثر برای تبیین بهتر اهداف فرهنگی جشنواره، چگونگی تعامل با دستگاه‌ها و مراکز سینمایی کشور و همکاری برای اجرای باشکوه‌تر این رویداد بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در این دیدار با بیان اهمیت و ضرورت احیای سینما و ادبیات دفاع مقدس و لزوم بازنشر و عرضه وسیع آن‌ها گفت: بدون تردید، جشنواره مقاومت یکی از سازوکار‌های موثر و نتیجه بخش برای معرفی سینمای دفاع مقدس در عرصه بین‌الملل  است، روندی را که تاکنون، این جشنواره طی کرده خوب بوده است با این حال، همچنان، نیازمند تقویت ابعاد پژوهشی و علمی سینمای مقاومت هستیم.

وی ادامه داد: به طور طبیعی، حوزه هنری و سازمان سینمایی حوزه به حسب ماموریت‌هایی که دارد حمایت معنوی و اجتماعی از این جشنواره را مورد توجه قرار می‌دهد چرا که اساسا، یکی از رسالت‌های حوزه هنری، ترویج و توسعه مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری از آثار دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان ساخت: حوزه هنری هم در عرصه تولید متن و ادبیات دفاع مقدس، هم در زمینه ساخت فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند؛ و بویژه، در زمینه حمایت از فیلم‌های سینمایی در اکران سینمایی و و پخش  ویدیویی کارنامه روشن و مشخصی دارد و مهم‌ترین دغدغه و اولویت ما در تمامی سطوح حمایت، تولید و عرضه آثار دفاع مقدس است.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، از تولید فیلم براساس آثار شاخص ادبیات دفاع مقدس خبر داد و گفت: از حدود پنج سال پیش این سازمان بخشی را به نام مرکز تولید متن تأسیس کرده که به اقتباس از آثار ادبی تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد و در حال حاضر، هشت فیلم‌نامه آماده از آثار شاخص انتشارات سوره مهر در این بخش وجود دارد که در صورت تأمین سرمایه، تولید فیلم این آثار نیز، شروع خواهد شد.

* پایه‌گذاری جشنواره مقاومت در سال ۱۳۶۲

در این نشست مشترک، محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به تشریح ابعاد برگزاری این دوره جشنواره پرداخت و عنوان کرد: مقاومت؛ جشنواره‌ای است که از لحاظ ماهیت، هویت و مانیفست اهمیت دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره از سال ۶۲ در بحبوحه روز‌های جنگ توسط بچه‌های دلسوزی شکل گرفته که دور هم جمع شدند و حرکتی با عنوان جشنواره فیلم دفاع مقدس را برپا کردند تا آثاری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تولید و مورد حمایت قرار بگیرد و این امانت امروز به ما رسیده است.

به گفته خزاعی، جشنواره‌ای با این نگاه، گستردگی و سطح کیفی در خاورمیانه و آسیا نداریم و در دنیا هم جشنواره‌های مشابه بیشتر با رویکرد‌های متفاوت از این جشنواره برگزار می‌شوند؛ حتی، بسیاری از آن‌ها تلاش دارند رابطه مسالمت اسرائیل و فلسطین آمیز نشان دهند و برجسته کنند و نگاه استراتژیک در سینمای‌شان کمتر به چشم می‌خورد.

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاوت در این نشست خاطرنشان ساخت: حوزه هنری در ادوار مختلف برگزاری جشنواره همیشه در کنار ما بوده است و قطعاً با پشتگرمی و حمایت مراکزی همچون حوزه هنری این رویداد موفق‌تر و تاثیرگذارتر برپا می‌شود.
ارسال نظرات