استاندار زنجان در همایش روز جهانی استاندارد گفت: مهم‌ترین ماموریت استاندارد تامین امنیت و سلامت جامعه امروزی است.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۸۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ اسدالله درویش امیری با بیان اینکه استاندارد کلید توسعه هر کشور است و  کالای غیراستاندارد خسارات بالایی دارد ،تصریح کرد: امروزه با کثرت تولیدات در سطح جوامع روبه‌رو هستیم و هر کشوری بر استانداردسازی محصولات متکی باشد، بازارهای جهانی را در دست خواهد گرفت .

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ماموریت استاندارد تامین امنیت و سلامت جامعه است  خاطر نشان کرد: علاوه‌ بر استاندارد، سازمان‌هایی از قبیل نظام‌ مهندسی تولیدات را تایید کنند تا با پل‌ها، ساختمان‌ها و سازه های غیراستاندارد مواجه نشویم و وقتی که در بسیاری از حوادث ساختمان فرو می‌ریزد، نشان از تایید شدن محاسبات نادرست و دخل و تصرف است.

این مقام مسئول یا اشاره به اینکه همه خسارت های کنونی در جامعه به دلیل رعایت نکردن استاندارد سازی است عنوان کرد:   در کنار این مهم علاوه بر مهر تایید تولیدات،تایید کیفیت کار در حوزه های مختلف نیز لحاظ شود.

استاندار زنجان افزود: استاندارد به تولیدکنندگان بخش خصوصی اختصاص ندارد و بخش انرژی از قبیل گاز و نفت باید 100 درصد استاندارد تولید شود که غیر استاندارد بودن آن تبعات منفی بدنبال دارد.

درویش امیری با توجه به اینکه احداث و اجرای پروژه های مختلف باید بر مبنای استاندارد باشد ابراز کرد: استاندارد به این معنانیست که یک کالای تولید شده فقط مهر استاندارد آن لحاظ شود،باید ضامن سلامت نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه  تولید کالای استاندارد در هر حوزه‌ای معرف شخصیت کشور است تصریح کرد: اگر تولیدکننده به دنبال شهرت جهانی است، باید توجه به کیفیت تولید و رعایت استانداردهای بین‌المللی را مورد توجه قرار دهد.

ارسال نظرات