رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در صدور پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها است

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در همایش روز جهانی استاندارد در زنجان گفت: استاندارد روح یک تفکر متعالی است.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۹۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛  علیرضا خاکی‌فیروز با اشاره به اینکه امسال چهل و هشتمین سال روز جهانی استاندارد که مصادف با 14 اکتبر است،در ایران  گرامی‌ داشته می‌شود،اظهار کرد: استاندارد مدار دکترین انسانیت و اخلاق‌مداری است .

وی با بیان اینکه  14اکتبر روز تجلیل از کسانی است که نگرش و رفتار استاندارد دارند،تصریح کرد: بشر در انقلاب دوم صنعتی با تولید انبوه ولی بی‌کیفیت مواجه بود و انقلاب سوم صنعتی نیز با اختراع ترانزیستور و به وجود آمدن کامپیوتر، اینترنت و موبایل همراه بوده است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  افزود: سازمان آزمایشگاه‌هایی که صلاحیت فنی و سیستمی برای تطبیق آزمون استاندارد داشته باشند را صلاحیت‌شان را تایید می‌کنیم.

خاکی فیروز با بیان اینکه بیش از 90 درصد آزمون‌های مربوط به محصولات در خود استان و توسط 57 آزمایشگاه انجام می‌شود ،خاطر نشان کرد: تعداد آزمایشگاهایی که بر اساس استاندارد بین‌المللی تایید صلاحیت شدند یک‌هزار مورد و آن‌هایی که بر اساس روش‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند، حدود 1400 تا 1500 مورد است که کفاف نیازهای کشور را می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی در جهان در حال گسترش است تصریح کرد: استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در صدور پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار