مدیرکل استاندارد استان زنجان در همایش روز جهانی استاندارد گفت: استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی ،شعار امسال روز جهانی استاندارد است.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۹۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛داود کارگر زاده با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم  اداره کل استاندارد  در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی است ،اظهار داشت: پوشش استاندارد برای تمامی کالای ساخت داخلی، ترویج حلقه های کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ حلقه کیفیت در این استان تشکیل شده است عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم در واحدهای صنعتی و خدماتی است.

مدیر کل استاندارد زنجان با توجه به اینکه این حلقه‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت کرده و انجام کار گروهی، افزایش مشارکت بین اعضا و افزایش دانش، افزایش روحیه و انگیزه را  از مزایای این حلقه‌ها دانست و تصریح کرد: در نهایت منجر به بهبود و افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات می‌شود .

کارگرزاده خاطر نشان کرد: راه‌اندازی و تاسیس مراکز دفاتر استانداردسازی در واحدهای تولیدی، علمی و دانشگاهی و دولتی  که تاکنون ۱۶ دفتر ایجاد شده  و در بحث صدور پروانه صلاحیت با حدمجاز آلاینده‌ها با دستورالعمل جدید، برای اولین‌بار در استان زنجان با همکاری سازمان جهادکشاورزی ۱۹ محصول پروانه کاربرد حدمجاز آلاینده‌ها را دریافت کرده اند .

وی بالای ۹۵ درصد از  نمونه ها با همراهی ۵۸ آزمایشگاه همکار در استان تایید صلاحیت شده انجام می گیرد ابراز کرد : موارد خاص به بیرون از استان ارجاع داده می شود.

 

ارسال نظرات