خبرهای داغ:
دبیر نخستین جشنواره استانی سرود بسیج آذربایجان شرقي:

نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است/ متولیان فرهنگی از نقش سرود غفلت کردند

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود بسیج آذربایجان شرقي عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرود و تاثیر آن، گفت: نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۱۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸

نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است/ متولیان فرهنگی از نقش سود غفلت کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، غلامرضا میرزازاده با بیان اینکه آغاز نظام با ورود امام با کشور با سرود گره خورد و پس از آن نیز در زمان جنک تحمیلی ادامه یافت، اظهارداشت: نقش سرود در دهه 60 نقش مهم و از ارزش های مهم انقلاب به شمار می رفت که در مساجد و مدارس تولید و اجرا می شد.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن این حرکت ارزشی در پایگاه ها و مدارس و راکد شدن آن در برخی مساجد و مدارس، علت آن را غافل شدن برخی از متولیان امر و کوتاهی آن ها عنوان کرد.

نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است/ متولیان فرهنگی از نقش سود غفلت کردند

میرزازاده برگزاری نخستین جشنواره سرود را فرصتی برای شناسایی و احیای گروه های سرود مساجد دانست و افزود: تقویت و ارتقای توانمندی این گروه ها پس از شناسایی مهم ترین هدف بسیج هنرمندان است تا بتوانیم بار دیگر این حرکت ارزشی را در پایگاه ها و مدارس به  ظهور و بروز برسانیم.

مسئول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و بودجه که وجود دارد مصمم به برگزاری این جشنواره هستیم چراکه آن را هرچند گام کوچکی است در راستای اهداف نظام می دانیم و تمام تلاش خود را برای برگزاريش خواهیم کرد.

میرزازاده، 25 آبان را آخرین فرصت برای شرکت گروه های علاقه مند اعلام و بیان کرد: 30 آبان هم گروه های راه یافته در بخش رقابتی پس از بازبینی به رقابت خواهند پرداخت که چهارم آذر برگزیدگان آن معرفی و تجلیل خواهند شد.

تاکنون 15 گروه در جشنواره شرکت کردند

دبیر اجرایی جشنواره هم در ادامه با اعلام اینکه 15 گروه تاکنون در نخستین جشنواره استاني سرود شرکت کردند، گفت: بیشترین گروه های شرکت کننده مربوط به تبریز است که هفت گروه از آن شرکت کردند.

نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است/ متولیان فرهنگی از نقش سود غفلت کردند

محمد ملکی اصل ادامه داد: پس از تبریز، مرند با پنج گروه بیشترین گروه شرکت کننده را در این جشنواره داراست و شهرستان های مراغه، جلفا و هشترود نيز هر کدام یک گروه شرکت کننده دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره مختص برادران بوده و باید گروه های شرکت کننده تصویر اجرای خود را تا 25 آبان به دبیرخانه ارسال کنند از علاقه مندان خواست با مراجعه به پایگاه های بسیج در مساجد، بسیج دانش آموزی مدارس و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جشنواره شرکت کنند.

وی محورهای شرکت در جشنواره را استکبارستیزی و جهاد کبیر، حمایت از کالای ایرانی، جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مذهب آئینی(شعائر اسلامی) و وحدت و همبستگی ملی مذهبی برشمرد.

نقش سرود در دوران انقلاب و دفاع مقدس انکار ناپذیر است/ متولیان فرهنگی از نقش سود غفلت کردند

ملکی اصل همچنین از رونمايي کلیپ شهید باکري با صدای استاد قره باغی خبر داد.

سرود وسیله ای برای انتقال پیام انقلاب به مردم

مدیر روابط عمومی جشنواره سرود آذربایجان‌شرقی نيز در ادامه از سرود به عنوان ابزاری برای انتقال پیام انقلاب به مردم نام لرد.

یعقوب کریمی با اهمیت اطلاع رسانی این جشنواره برای شناسایی ظرفیت های بچه های مسجدي، تربیت این استعدادها را مهم ترین حرکت فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی عنوان کرد.

وی همچنین شناسایی شاعران و هنرمندان را برای خلق سرود از دیگر ظرفیت های این عرصه برای هم سو کردن آن ها با ارزش ها دانست.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره همچنین برای دستیابی آسان به فراخوان و فرم جشنواره می توانند فرم ثبت نام را از لینک زیر در خبرگزاری بسیج دانلود کنند.

فراخوان نخستین جشنواره استاني سرود بسیج در تبریز آغاز شد

http://basijnews.ir/fa/news/9042946

 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها