خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در آیین بزرگداشت روز ملی دامپزشکی، گفت: سلامت و امنیت غذایی بسیار مهم است چراکه طبق آمار جهانی هرساله تقریبا دومیلیون نفر بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند بنابراین دامپزشکی نقش اساسی در این زمینه ایفا می کند.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۱۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، افزود: حتی در بحث سرمایه دامی که جز زیرمجموعه های بسیار مهم سرمایه گذاری کشور است طبق بررسی و پژوهش های صورت گرفته صنعت دامپروری پس از صنعت نفت در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: باید در حفظ سرمایه های دامی که حقیقتا سرمایه های ملی این کشورند تلاش کرد و دامپزشکی از طریق پیشگیری و مبارزه با بیمای های دام و طیور و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام  موجب ارتقا بهداشت عمومی جامعه شده است.

ساعی افزود: طبق آمار اعلامی 49 درصد اجرام بیماریزا مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم تلاش دامپزشکی با فاجعه انسانی روبرو خواهیم بود در حالی که با واکسیناسیون به موقع و تشخیص و کنترل به موقع بیماری های دامی که شما عزیزان انجام می‌دهید شاهد هستیم که استان ما در این حوزه با کمترین تلفات و حداقل چالش و تهدید روبروست.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در بحث توسعه امنیت غذایی و توسعه سرمایه گذاری در حوزه دام و طیور ارتقا کیفی داشته باشیم چراکه نیازمند بهبود شاخصهای صادراتی هستیم.

ساعی اشاره کرد: در مجامع بین المللی نیز در بحث صادرات دام و فرآورده های خام دامی مهر تأیید قرنطینه دامپزشکی معتبر و مورد نیاز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را سلامت و ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره اعلام کرده گفت: واقعا استراتژی که در پیش خواهید گرفت می‌تواند موجب عملیاتی شدن این راهبرد شده و ضامن تحقق بهداشت و امنیت غذایی است.

زهرا ساعی در پایان خاطرنشان کرد: باید از فعالیت های شبانه روزی دامپزشکان قدردانی شود که واقعا از سرمایه های ملی این کشور عزیز حفظ و صیانت می‌کنید و عهده دار امنیت غذایی، سلامتی مردم و بهداشت و سلامت عمومی جامعه هستید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها