خبرهای داغ:
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

پیگیری احداث نیروگاه‌های برقابی در خط انتقال آب سرشاخه‌های دز / اختصاص ۷۶ میلیارد تومان به ۲۷ واحد تولیدی قم

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان ارائه شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۲۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
پیگیری احداث نیروگاه‌های برقابی در خط انتقال آب سرشاخه‌های دز / اختصاص ۷۶ میلیارد تومان به ۲۷ واحد تولیدی قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به کاهش تعرفه‌های مهندسان ناظر در زمینه ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: تعرفه‌ها را در شهرک‌های صنعتی قم کاهش دادیم تا به بخش تولید استان کمک کنیم، استفاده از مشاوران خارج از استان در این بخش به بخش اشتغال قم ضربه می‌زند، آن‌ها اولویت را در خرید مصالح به شرکت‌های خارج از استان می‌دهند.

فرشاد خوشنویسان مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در ادامه این جلسه گفت: در بسیاری از استان‌ها مصوباتی وجود دارد تا استفاده از پیمانکاران بومی اولویت قرار بگیرد، اما این مساله در استان قم وجود ندارد و اولویت دادن به پیمانکاران بومی را در قم پیگیری می‌کنیم.



پیگیری احداث نیروگاه‌های برقابی بر خط انتقال آب سرشاخه‌های دز

مهرداد غضنفری در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه تمام در استان قم اظهار کرد: باید به دنبال تسریع در افتتاح این پروژه‌ها در استان باشیم، به خصوص پیگیر افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در استان قم در دهه فجر هستیم.

وی ادامه داد: استان قم یکی از استان‌هایی بود که مساله کامیون داران در آن به خوبی مدیریت شد، سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز مدیریت جهادی در تامین نهاده دامی داشت و همچنین کامیون برای انتقال این نهاده تامین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان آغاز شد، اما باید در این زمینه تسریع صورت بگیرد، چون فرصت برای پرداخت تسهیلات رونق تولید محدود است و باید بانک‌های استان قم گزارش در خصوص عملکرد خود در قالب این طرح را بدهند.

غضنفری با اشاره به احداث نیروگاه‌های برقابی در استان قم اظهار کرد: قرار بود که در مسیر خط انتقال آب سرشاخه‌های دز در هفت نقطه، نیروگاه برقابی احداث شود، باید شرکت آب و فاضلاب استان قم این مساله را پیگیری کند، سرمایه گذاران برای احداث این نیروگاه‌ها آماده هستند.

وی ادامه داد: باید مساله پرداخت ارز ترجیحی برای واردات پنل‌های خورشیدی توسط شرکت توزیع برق استان قم مورد پیگیری قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: مصادیق آلایندگی در زمینه هیدروکربن باید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مشخص شود تا شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در این خصوص تصمیم گیری کند، باید یک کارگروه ملی در خصوص استان قم تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که واحد‌های تولیدی راکد استان قم که مشکل اقتصادی دارند، دوباره به چرخه تولید برگردند، نه این که کاری کنیم که تعداد این واحد‌ها افزایش یابد.



مصرف ۳۵۰۰ تن نهاده دامی در قم

محمد رضا طلایی در این جلسه با اشاره به لزوم تامین نهاده‌های دامی استان قم اظهار کرد: عدم تامین این نهاده‌ها برای بخش‌های دامداری و کشاورزی استان قم مشکل آفرین است، به عنوان مثال کمبود جو موجب می‌شود که دامداران و مرغداران به سراغ جو‌های بذری بروند و این مساله کمبود بذر در زمان کشت جو را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: استان قم جزو استان‌های برتر در زمینه واردات نهاده‌های دامی است و مصرف این استان بین هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تن نهاده است، خودرو‌های بارگیری شده نهاده‌های دامی برای استان قم جوابگوی نیاز‌های این استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: واردات بخش کشاورزی از بندر امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد، اما این بندر به لحاظ ریلی دارای شرایط خوبی نیست و این مساله موجب می‌شود که نتوانیم به حمل و نقل ریلی برای انتقال محصولات کشاورزی از بندر امام خمینی (ره) به استان قم تکیه داشته باشیم.



اختصاص ۷۶ میلیارد تومان به ۲۷ واحد تولیدی قم

محمود سیجانی در بخش پایانی جلسه گفت: به ۲۷ واحد تولیدی در استان قم تسهیلات مالی به میزان ۷۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: محدوده حداکثری برای آلایندگی تمام واحد‌های تولیدی براساس مصوبات مشخص شده است، تعامل اداره کل حفاظت محیط زیست قم با این واحد‌ها باید براساس این محدوده‌های تعیین شده باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار