خبرهای داغ:
در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم گزارشی از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۳۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس قم / لزوم ارائه آموزش‌ها به صورت کارگاهی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم با دستور کار اقدامات ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل عصر امروز در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

سرهنگ محمد رضا موحد معاون عملیات سپاه استان قم در ابتدای جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان اظهار کرد: در این هفته رزمایش پدافند غیرعامل در استان قم را داریم که در روز ۱۲ آبان همزمان با سراسر کشور در چهار مدرسه قم برگزار می‌شود، همچنین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل در قالب یک اردوی چهار روز توسط سپاه قم برگزار خواهد شد.

معاون عملیات سپاه استان قم ادامه داد: دوره آموزش پدافند غیرغامل برای حوزه‌های بسیج جامعه پزشکی و دانش آموزی و مهندسین در استان برگزار می‌شود.



بهره برداری از نیروگاه تولید برق ۶ مگاواتی در قم

محمود سیجانی در ادامه این جلسه تدوین سند جامع پدافند غیرعامل برای شهرک‌های صنعتی را در دستور کار سازمان شهرک‌های صنعتی استان قم دانست و تصریح کرد: در مقاطعی در این شهرک‌ها با قطعی انرژی همچون برق مواجه می‌شویم که برای رفع این مشکل یک نیروگاه تولید برق پراکنده با ظرفیت ۶ مگاوات در شهرک صنعتی شکوهیه به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برای یک سری از واحد‌های صنعتی حساس استان همچون صنایع شیمیایی برنامه ویژه داریم و یک مانور برای این صنایع در شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، همچنین دوگانه سوز کردن تعدادی از واحد‌های نانوایی قم را در دستور کار داریم.

رضا سیار فرماندار قم در بخش دیگری از جلسه دادن امید به مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: همگی اقشار در این خصوص وظیفه دارند و باید کارگروه امیدبخشی در ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل وجود داشته باشد.

علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز استان قم در این جلسه با اشاره به سبد انرژی در ایران اظهار کرد: در کشور ۷۰ درصد سبد انرژی و در استان ۷۸ درصد انرژی را گاز تشکیل می‌دهد، لوله‌های فشارقوی گاز در استان قم تحت کنترل هستند تا اتفاقی برای این لوله‌ها نیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از جلسه کسب رضایتمندی مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: در این صورت هر کدام به سربازانی برای دفاع از کشور و انقلاب تبدیل می‌شوند، مردم تاکنون نظام جمهوری اسلامی را حفظ کردند.



برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در قم

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به ابعاد مختلف پدافند غیرعامل اظهار کرد: مسائلی همچون جنگ نرم و جنگ روانی در حوزه پدافند غیرعامل هم تعریف می‌شود و سازمان پدافند غیرعامل برنامه‌هایی در این خصوص دارد.

وی ادامه داد: باید در بخش‌های قم کمیته‌های پدافند غیرعامل به ریاست بخشداران تشکیل شود و پس از تصویب این مساله این کمیته‌ها تشکیل خواهد شد، باید در جلسات شورای پدافند غیرعامل مطالب علمی بیان شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: هفته پدافند غیرعامل از هشت تا ۱۴ آبان است و شعار امسال این هفته پدافند غیرعامل در سایه حماسه حسینی است، هدف برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل گفتمان سازی در جامعه و نیز بیان دستاورد‌های پدافند غیرعامل برای مردم است.

متقیان با اشاره به حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل اظهار کرد: حفاظت از جان مردم، تامین نیاز‌های مردم، حفاظت سایبری از کشور و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی جزو حوزه‌های پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های استان قم باید کمیته پدافند غیرعامل را تشکیل بدهند، شهرداری نیز باید برنامه‌هایی را در این خصوص تدوین کند، برنامه‌هایی در سطوح ملی، استانی و شهری برای هفته پدافند غیرعامل پیش بینی شده است.



لزوم ارائه آموزش‌های پدافند غیرعامل به صورت کارگاهی

سید مهدی صادقی در بخش پایانی ارائه آموزش در زمینه پدافند را ضروری دانست و تصریح کرد: باید به دنبال گفتمان شدن و نهادینه شدن این مساله در جامعه باشیم، یکی از اهداف برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل در استان قم ایجاد یک گفتمان در این خصوص در جامعه است.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه ضروری است و این مساله از طریق مصون سازی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی ممکن است، اکنون از طریق دشمن مورد هجمه قرار گرفتیم، جلوگیری از نفوذ دشمن نوعی اقدام در راستای پدافند غیرعامل است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید آموزش‌ها در زمینه پدافند غیرعامل به صورت کارگاهی باشد تا یادگیری در این خصوص انجام شود، جمعیت هلال احمر استان قم می‌تواند در این زمینه نقش خوبی را ایفا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها