خبرهای داغ:
معرفی کسب و کارهای نوپای دانشجویی؛

میوه میوه؛ میوه فروشی آنلاین شیراز

پس از راه افتادن این مدل کسب و کارها، نیاز است تا حمایت های لازم از آن ها صورت گرفته و بتوانند روز به روز کارشان را بهبود بخشیده و گسترش دهند. به همین منظور به سراغ یکی از گروه های دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز رفتیم و در گپ و گفتی دوستانه از حال و هوای آن ها با خبر شدیم.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۲۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
میوه میوه؛ میوه فروشی آنلاین شیراز 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از فارس؛ یکی از معضلات مهم امروز کشور، عدم اشتغال جوانان و آمار بالای بیکاری آن ها بوده که با وجود آگاهی تمامی مسئولین اما اقدام شایسته ای در این راستا صورت نگرفته است.

اما برخی از جوانان و دانشجویان چشم انتظار مسئولین ننشسته، آستین همت را بالا زده، دست به کار شده و کسب و کاری هرچند کوچک، برای خود و تعدادی از اطرافیانشان راه انداخته اند.

بسیاری از این کسب و کارهای دانشجویی از استارتاپ های خوب و موثری که در دانشگاه ها برگزار شده، شروع می شوند و برخی هم ناشی از خلاقیت و ابتکار خود آن هاست.

پس از راه افتادن این مدل کسب و کارها، نیاز است تا حمایت های لازم از آن ها صورت گرفته و بتوانند روز به روز کارشان را بهبود بخشیده و گسترش دهند.

به همین منظور به سراغ یکی از گروه های دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز رفتیم و در گپ و گفتی دوستانه از حال و هوای آن ها با خبر شدیم.

در ادامه گفتگوی مهدی کوشککی، یکی از اعضای کسب و کار دانشجویی میوه میوه را با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی در فارس می خوانید.

 

** ایده میوه میوه از کجا به ذهنتان رسید؟ و کمی درمورد میوه میوه توضیح دهید.

سال پیش مسئله ای به ذهن یکی از بچه ها رسید مبنی بر اینکه محصولات کشاورزی کشاورزان خیلی ارزان به فروش می  رسد و این میان واسطه گر و دلالان هیچ گونه تلاشی برای تولید محصول نکرده و سود زیادی نصیبشان می شود، پس ایده میوه میوه برای بهبود این وضعیت به ذهنش رسید.

پیشنهاد او مزایده محصولات کشاورزی بود بگونه ای که دست دلالان برای سودجویی از این وسط حذف گردد. فرآیندی که چیده شده بود، فروش مستقیم، صادرات و ... را شامل می شد که توضیحات مفصل آن ها در این مجال نمی گنجد.

استارتاپی در شیراز طی سه مرحله  برگزار شد، مرحله اول معرفی ایده ها که از میان ایده ها، 10 ایده برتر انتخاب شدند. مرحله دوم تشکیل تیم و مرحله سوم آماده کردن مدل تجاری (بیزینس مدل) بود.

 تیم ما  دو روز نخوابید،  روی فرآیند ها، سوالات و چالش هایی که داوران از بچه های ما می پرسیدند کلی فکر کرده و  به قولی یه پیش دستی کردیم و توانستیم برای سوال های چالشی تا حدودی جوابی قابل قبول پیدا کنیم.

 در مرحله دوم یکی از دوستان پاورپوینتی که آماده شده بود را مقابل مربیان ارائه داد، در ادامه نواقص و اشکالات را برطرف کردیم و بعد از اصلاحاتی، وارد ارائه ی آخر شدیم در آنجا پس از ارائه به سوالات مربیان پاسخ های خوبی داده  و این باعث شد که ما تیم اول استارتاپ مذکور بشویم.

** درمورد نحوه پیاده سازی ایده و فرآیندی که طی کردید، توضیح بدهید.

امکان پیاده سازی مزایده محصول کشاورزی وجود نداشت چون نه تجربه کافی داشتیم و نه پول به اندازه کافی همچنین پیچیدگی های زیادی می طلبید،  بنابراین گفتیم فعلا قابلیت پیاده سازی این ایده وجود ندارد و برآن شدیم میوه فروشی آنلاین را راه بیندازیم که ابتدا از میدان میوه و تره بار تهیه می کنیم. سپس برنامه ی ما ارتباط مستقیم با کشاورزان است که همان ایده آل ماست. در میوه فروشی آنلاین که شعارش سالم زندگی کن می باشد، میوه هایی با کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رسد، البته علاوه بر آن خشکبار و صیفی جات هم به فروش می رسانیم.

فرآیند هایی که ما طی کردیم تا به اینجا برسیم شامل ماه ها تحقیقات میدانی، مشاوره با افراد با تجربه در این زمینه و ... بود.

** درمرود نحوه فروش و روندکارتون توضیح بدهید.

در مورد نحوه فروش ما، هم اپلیکیشن میوه میوه و هم سایت میوه میوه را داریم. در آن، ناحیه ی تحت پوشش شیراز را نشون دادیم و هر کاربر، منطقه ای که در آن زندگی می کند و آدرس دقیقش را می نویسد، سپس از آن میوه های خریداری شده درب منزل تحویلش داده می شود.

درمورد نحوه پرداخت هم، سه نوع قابلیت  وجود دارد؛ استفاده از پرداخت آنلاین، پرداخت از طریق کیف پول و یا پرداخت در محل.

بدلیل اینکه ما از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز هستیم، جاهایی که فعلا فعالیت می کنیم اطراف دانشگاه ست که داخل سایت تحت عنوان ناحیه خدمت رسانی یاد شده، همچنین لینکی را در سایت قرار داده که از طریق آن لینک میتوانید نواحی تحت خدمت ما را مشاهده کنید که به لطف خدا در آینده ای نه چندان دور گسترش خواهد یافت.

 

** با توجه به اینکه یکی دو رقیب هم در شیراز دارید، آینده، انگیزه و امیدواری شما در چه حد است؟

افرادی که در تیم هستند افرادی صمیمی،کاری و پر انگیزه هستند و دنبال پیشرفت میوه میوه و همدیگر هستند

ناامیدی زمانی اتفاق می افتد که انگیزه از بین رفته و تیم روحیه ی خودش را ببازد و یا در تیم شکافی رخ دهد، در تیم ما هر مشکلی بوجود بیاد رو در رو و  با  صمیمیت با هم در میان می گذاریم و به دنبال راه حلی برایش می گردیم تا با خوبی و خوشی حل و فصل گردد.

 در پایان پیرامون  امیدواری این بیت به ذهنم رسید که:

خدا گر زحکمت ببندد دری   ز رحمت گشاید در دیگری

و در آخر اینکه تلاش می کنیم تا به ایده آل هایمان برسیم.

ارسال نظرات