خبرهای داغ:
عضوشورای راهبردی ستادمردمی اربعین استان قزوین:

زیارت اربعین از علامت‌های شیعه/خدای متعال سیدالشهدا را واسطه هدایت مردم قرار داد

عضوشورای راهبردی ستادمردمی اربعین استان قزوین گفت: خداوند تحول عظیمی را در دل مومنان به بهانه عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین و زیارت اربعین ایجاد کرده و این علاقه تحول ویژه ای را نیز در دنیا ایجاد کرده است؛ خداوند هدایت نهایی شیعیان را به واسطه این امام هدایت انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۷۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سیدمطهرعلیزاده در گفت وگوی ویژه خبری از سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را برای تقرب به خود خلق کرد تا با تلاش و کوشش به تقرب دست یابند و دستوراتی را در قرآن فرستاد که مبین آن اهل بیت(ع) به عنوان بیان کننده تشریعات و قرآن است و اهل بیت (ع) را پرچم هدایت قرار داد.
وی ادامه داد: خداوند اهل بیت (ع) را آفرید تا انسان به سمت پروردگار خویش هدایت شود که در این بین، ماموریت خاصی به اباعبدالله الحسین (ع) واگذارشده است.
این مسئول تبیین کرد: خداوند تحول عظیمی را در دل مومنان به بهانه عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین و زیارت اربعین ایجاد کرده و این علاقه تحول ویژه ای را نیز در دنیا ایجاد کرده است؛ خداوند هدایت نهایی شیعیان را به واسطه این امام هدایت انجام می‌دهد.
علیزاده ابراز کرد: اکیدات ویژه ای نسبت به زیارت امام حسین (ع) در طول سال توسط بزرگان و ائمه شده است و برخی فقها زیارت این امام را واجب عنوان کرده اند که این تاکیدات و زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده یک اثر و برکت ویژه ای را برای انسان و شیعیان به همراه دارد.
وی یادآور شد: امام حسن عسگری (ع) علامت شیعه را پنج چیز برشمرده که زیارت اربعین یک مورد آن از است و جایگاه ویژه ای در روایات دارد.
حجت الاسلام علیزاده اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۵ عنوان می‌کنند که امام راحل بیان می‌کند این اجتماعی که برای تحقق ایران صورت می‌گیرد یک امر طبیعی نیست و دست الهی پشت آن است و هرجا چنین باشد نتیجه آن پیروزی است؛ در اجتماع اربعین دست الهی پشت این تجمع قرار دارد و در مواردی که موانعی برای زیارت اربعین ایجاد می‌شود شورواشتیاق شیعیان برای این حضور گسترده تر خواهد شد.
این مسئول گفت: تحولی که در دل‌ها برای زیارت امام حسین (ع) ایجاد شده یک امر عادی نیست و دست خدا پشت آن است؛ اگر شرایطی برای این اجتماع و تحول ایجاد می‌شود بر سایر مومنان لازم است تا به آن توجه کنند.
عضوشورای راهبردی ستادمردمی اربعین استان قزوین در خاتمه یادآور شد: اگر خداوند تحول اربعین را رقم زده و قرار است آن یک اتفاق بزرگ باشد باید به اربعین به دیدگاه یک تکلیف توجه داشت و زیارت اربعین تحول عظیمی است که شاهد برکات آن خواهیم بود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار