خبرهای داغ:
نشست تخصصی اربعین با عنوان پیاده روی اربعین نمادی از امر به معروف و نهی از منکر به همت مدیریت خواهران بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۱۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیان در نشست تخصصی اربعین با عنوان «پیاده روی اربعین نمادی از امر به معروف و نهی از منکر» که به همت مدیریت خواهران بسیج اساتید طلاب و روحانیان شامگاه دوشنبه در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: مردم توجه داشته باشند امام حسین(ع) به هیچ فردی بدهکار نمی ماند، مشکلات فراوانی ممکن است در پیاده روی اربعین وجود داشته باشد ولی باید بدانیم امام حسین(ع) برای کمک به مشکلات انسان به یاری خواهد آمد. از منظر مادی نیز در متون دینی خوانده ایم، هرکه کربلا برود فقیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: موضوعیت این حرکت(پیاده روی اربعین) بزرگترین نمایش و همایش تاریخ بشری است، این همایش متعلق به ما نبوده و قدرت اسلام و تشیع را نشان می دهد، بیش از ۲۰۰ کشور در این همایش شرکت می کنند. بیشترین شرکت کنندگان در کنگره حج ۳ میلیون نفر هستند ولی فقط بیش از ۳ میلیون ایرانی در پیاده روری اربعین شرکت می کنند.

حجت الاسلام گواهی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امنیت موجود در همایش حسینی(ع) موضوع بسیار مهم و قابل توجه است، این راهپیمایی یعنی امام حسین(ع) شما زنده هستید. امسال دشمن به هر نحوی تلاش می کند این همایش را کمرنگ کند و به دنبال تفرقه افکنی میان مردم ایران و عراق هستند.

وی ادامه داد: امروز شاهد این بودیم که جوانان ما در سوریه نگذاشتند یک تیر به حریم اهل بیت(ع) اصابت بکند و مانند شهید همدانی اجازه ندادند به گنبد و بارگاه حضرت رقیه(س) بی احترامی شود.

گفتنی است در ادامه این نشست خانم لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به تبیین نتایج و پیامدهای این پیاده روی پرداخته و حجت الاسلام محمدحسین توانایی نکاتی را در رابطه با همایش حسینی ایراد کردند.

ارسال نظرات