مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

کمک ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان زنجان

۲۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان با محوریت مساجد و با مشارکت مردم کمک‌های خیران را جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۱۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مهندس علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گزارشی از فعالیت مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان در ۶ ماهه اول سال جاری ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از ایجاد این مراکز را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی افزود در حال حاضر ۲۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می‌کنند که واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی باعث بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان شده است.

 صفری گفت: مراکز نیکوکاری که از ابتدای سال ۹۲ در زنجان تأسیس شدند اقداماتی از قبیل توزیع بسته‌های غذایی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی و درمانی و رسیدگی به نیازمندان را در دستور کار خود داده‌اند.

مدیر کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری دو میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان به‌صورت نقدی و کالایی در این مراکز جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد استان شبکه‌سازی است طوری که خیرین، مردم و همه مجموعه‌های استان در کمک به نیازمندان نقش ایفا کنند.

 

ارسال نظرات