حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: هشام بن سالم به امام صادق(ع) گفت: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیه‌السلام برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند(هزینه‌هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟
کد خبر: ۹۰۶۸۶۸۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از مهم‌ترین شعائر دین مبین اسلام رفتن به زیارت قبور معصومین(ع) است؛ در این بین بر زیارت اباعبدالله(ع) تأکیدات ویژه‌ای از سوی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) صورت گرفته است و در این باره ثواب‌ فراوانی را برای آن برشمرده‌اند. به عنوان نمونه امام رضا(ع) در یک روایت فرمود:‌ هر کس أباعبدلله علیه‌السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است؛ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ»  ( تهذیب‏ الأحکام ج6 ص46)

تأکید بر زیارت امام حسین(ع) در روایات به قدری زیاد است که بین علمای سلف مرسوم بود اگر توان مالی نداشتند، مبلغی را از اطرافیان قرض می‌گرفتند تا به این زیارت پر خیر و برکت مشرف شوند و خود نیز برای کسانی که توان مالی نداشتند و سیله خیر می‌شدند و معونه‌ای در نظر می‌گرفتند تا خود نیز در ثواب زیارت او شریک شوند. 

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به روایتی در ثواب کسی که مؤمنی را برای رفتن به زیارت اباعبدالله(ع) کمک می‌کند گفت: هشام بن سالم به امام صادق(ع) گفت: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیه‌السلام برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند(هزینه‌هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟ فَمَا لِمَنْ یجَهِّزَ إِلَیهِ وَ لَمْ یخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِیبُهُ لِقِلَّةِ نَصِیبِهِ». امام صادق(ع) در پاسخ به سه ثواب اشاره فرمودند که ادامه آن را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید. 

ا

ارسال نظرات