مسئول بسیج دانشجویی استان در نشست صدور بیش از 2 هزار مجوز خروج دانشجویان برای زیارت اربعینهماهنگی مسئولان دانشگاهی در زمینه اعزام دانشجویان در اربعین حسینی به کربلای معلی گفت: بیش از هزار دانشجوی استان برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین حسینی اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۹۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
شهرام مهدوی مطلق با بیان اینکه امسال بیش از ۲ هزار مجوز خروج دانشجویان برای زیارت اربعین توسط ناحیه بسیج دانشجویی صادر شده افزود: این تعداد در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته و با توجه به این که بسیاری از دانشجویان به صورت مستقل و یا با کاروان‌های دیگر سفر می‌کنند.
وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجو از کهگیلویه و بویراحمد در آیین معنوی پیاده روی اربعین شرکت کنند.
مهدوی از ارائه تسهیلات به دانشجویان برای سفر به کربلای معلی خبرداد و اضافه کرد: تمهیدات لازم برای اسکان دانشجویان در موکب‌های سازمان بسیج در شهر‌های نجف و کربلا فراهم شده است.
وی ادامه داد: انتقال دانشجویان از مرز چزابه و نجف انجام می‌شود و غیبت آموزشی دانشجویان موجه و مشکلی از بابت غیبتِ دانشجویان در این ایام وجود ندارد.
مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه کاروان دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد حدود پنج تا هفت روز در خاک عراق حضور دارد، گفت: به منظور تسهیل حمل و نقل کاروان زیارتی مسیر رفت از مرز کشورمان تا نجف و در برگشت، از کربلا تا مرز کشور اتوبوس‌هایی پیش بینی شده است.
مدیر دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان هم در این نشست گفت: با توجه به جایگاه خاص این واقعه و تاثیری که این امر در زندگی شخصی و اجتماعی جامعه دارد تلاش همه مسئولان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی بزرگ اربعین ضروری است.
آقای مطهری افزود: اعطای تسهیلات بانکی به دانشجویان، برپایی ستاد بدرقه زائران، تسهیل در مرخصی کارکنان و اساتید از جمله برنامه‌های شرکت دانشجویان در پیاده روی اربعین است.
در این نشست اعضا در زمینه تسهیل حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معنوی پیاده روی اربعین بحث و تبادل نظر کردند.
ارسال نظرات