امام جمعه اشکذر در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی:

دولت ایران با پذیرفتن قرارداد fatf باید خود زنی کند/ بسیج و سپاه را با دست خودمان نابود نکنیم

امام جمعه اشکذر با تاکید این که اگر دولت ایران قرارداد fatf را بپذیرد باید در چارچوب این مصوبه، خود زنی کند، گفت: با پایبندی بر این قانون، بسیج و سپاه را با دست خودمان نابود می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۸۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به مفاد آن اشاره کرد و گفت: در سال ۱۹۹۱ میلادی در سازمان بین‌الملل،   قوانینی تصویب شد مبنی بر مبارزه با تأمین مالی تروریسم که کشور‌هایی که آن را می‌پذیرند می‌بایست در برابر این قانون متعهد باشند.
“حجت الاسلام و  المسلمین محمد رضا طالبیان” ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی این تعهد نامه تصویب شد، ولی زمانی که این قرار داد را میخوانیم سؤال‌هایی در راستای این قرارداد که به fatf  معروف است پیش می‌آید.
امام جمعه اشکذر افزود:  اولین سؤالی  که در مورد این قرار داد پیش می‌آید این است که چه دولت‌هایی دنبال پایه گزاری این قانون بودند که در جواب نهایت مواجه می‌شویم با آمریکا و استکبار جهانی که خود منبع اصلی تغذیه تروریسم هستند.
طالبیان اظهار کرد: قانون باید از کشور‌هایی صادر بشود که خود از تروریسم حمایت نکنند نه کشوری که تروریسم جهانی را شکل می‌دهد.
وی گفت: دیگر سؤالی که مطرح می‌شود آن است که طراحان این قانون چه اهدافی را دنبال می‌کنند که با کمی تعقل و تفکر به وضوح خواهیم دید که استعمارگران از این قانون به‌عنوان ابزاری در پیشبرد اهداف استفاده می‌کنند.
امام جمعه اشکذر به اختلاف نظر ایران با امریکا در تعریف تروریسم اشاره کرد و افزود: ما گروهک‌ها و دولت‌هایی را تروریسم می‌دانیم که استکبار جهانی از جمله آمریکا نمی‌دانند و بلعکس، مثل حزب الله و بسیج و سپاه که ما آن‌ها را حامی مردم مظلوم می‌دانیم، ولی آمریکا آن‌ها را تروریسم معرفی می‌کند که در این قانون (fatf) معرفی کرده است.
طالبیان تصریح کرد: همه ارگان‌های کشور اعم از مجلس و بخصوص شورای نگهبان باید هوشیار باشند تا کشور در این به اطلاق گرفتار نشود.
امام جمعه اشکذر با تاکید این که اگر دولت ایران  fatf را بپذیرد باید در چارچوب این مصوبه، خود زنی کند، گفت: با پایبندی بر این قانون، بسیج و سپاه را با دست خودمان نابود می‌کنیم.
ارسال نظرات