36 روشندل تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هزینه دانشجوئی دریافت می کنند و این در حالی است که روشندلان جزو تحصیل کرده ترین گروه در بین معلولین هستند و در حال حاضر 12 نفر دانشجوی دکتری هستند.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۳۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، محمد محمدی گفت: نزدیک به 2 هزار و 322روشندل تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 800 نفر مستمری دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با تبریک فرا رسیدن 23 مهر ماه روز عصای سپید افزود: 5500 پرونده معلولین به مراکز غیر دولتی سپرده شده و پرونده روشندلان جهت دریافت خدمات سریعتر به انجمن نابینایان زنجان، خدابنده و 34 کلینیک مددکاری واگذار شده است.

وی اظهار نمود: طبق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، بهزیستی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم بینای واجد شرائط خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان ، پرداخت هزینه های مستمر ، پرداخت هزینه دانشجوئی ، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب به دانش آموزان گروه های ورزشی ، مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را ارائه می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به نقش ورزش در تقویت روحیه خودباوری و سلامت معلولین خاطر نشان کرد:در حال حاضر ۶۰ ورزشکار مرد و زن کم بینا و نابینا و نخبه در استان زنجان وجود دارد و در رشته های ورزشی شنا، شطرنج و دو میدانی فعالیت می کنند و این نهاد حمایتی به توانمندی نابینایان و کم بینایان تاکید و توجه جدی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مراجعات پزشکی برای پیشگیری از اختلالات بینایی موثر است و بهزیستی بر همین اساس همه ساله طرح سنجش بینایی را انجام می‌دهد تا با مداخله به هنگام از معلولیت نابینایی و کم‌بینایی آنها جلوگیری نماید.

وی با بیان اینکه در دنیا بیش از 135 میلیون نابینا وجود دارد و 90 درصد آن مختص کشورهای در حال توسعه است بیان کرد: در ایران این رقم به بیش از 115 هزار نفر نابینا می رسد و بیش از 700 هزار فرد کم بینا زندگی می کنند.

 

 

ارسال نظرات