شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان درباره FATF بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۵۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛  fatf به ظاهر سعی دارد جلوی تخلفات مالی به ویژه پولشویی را بگیرد اما در حقیقت این سازمان اهرم فشاری برای محقق شدن اهداف جهانخوارانه‌ی دولتمردان آمریکا است و تمام توان خود را برای فشار به کشورهای مخالف سیاست‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، آن هم از طریق اِعمال تحریم‌هایی با دلایل واهی و غیر مستند، به کار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرده است که یکی از بزرگترین مبارزان تروریست بوده و از لحاظ مالی نیز تمامی قوانین لازم در جهت شفاف سازی و دوری از پولشویی رعایت نموده است

یکی از مهم‌ترین اهداف مذاکرات و توافق هسته‌ای، رفع تحریم‌های اقتصادی و برقراری مجدد روابط بین‌المللی بانکی ایران بود. با این حال علی‌رغم انجام تعهدات از سوی ایران، هیچ‌گونه گشایش چشم‌ گیری در این حوزه ایجاد نشد و این بار تقصیر به گردن قرار داشتن ایران در لیست (FATF) افتاد. این موضوع به‌عنوان مانعی بر سر راه فعالیت آزادانه نظام بانکی کشور و برقراری تعامل با موسسات مالی دنیا معرفی شد.

در اولین گام این سوال از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید پرسیده شود که با توجه به صراحت اصل هفتاد و هفتم قانون اساسی در ضرورت تصویب همه موافقت‌ نامه‌های بین‌المللی در مجلس شورای اسلامی،‌ چرا عدم طی این فرآیند از سوی مسئولین دولتی، نادیده گرفته شده و علی‌رغم اطلاع از وقوع این توافق در چند ماه تاخیر توسط رسانه‌ها افشا گردید گامی در جهت الزام دولت و ورود مجلس به این توافق صورت نگرفته است؟

از دولت محترم نیز انتظار می‌رود با در نظر گرفتن تجربه برجام در بدعهدی دشمنان این کشور، خیال رفع تحریم‌ها با انجام این تعهدات را از خود دور کند، چرا که همان‌گونه که میبینیم ، مسائل هسته‌ای، تروریسم و موشکی و … همه بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ایران بوده و به فرض انجام این تعهدات نیز، گشایش خاصی ایجاد نخواهد شد. تنها با پذیرش سازوکارهای تدوین شده توسط آنها، مجبور به بازی در زمین آن‌ها شده و مقابله با تحریم‌ها را با دست خودمان دشوارتر خواهیم نمود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان
ارسال نظرات