خبرهای داغ:
صارمی عنوان کرد: اما موضوع مورد توجه این است که تله سی یژ هنوز پروانه استاندارد دریافت نکرده و تا زمانی که پروانه استاندارد دریافت نکند مجاز به فعالیت نمی باشد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۵۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت روز استاندارد، صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال بیان کرد: ۱۴ اکتبر برابر ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد بوده و هرساله به همین مناسبت در سطح ملی و استانی مراسمات مختلفی برگزار می شود.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در تمام مراحل زندگی قوانین استاندارد را رعایت کنیم چرا که استانداردها به زندگی ما نظام می بخشند و ما می توانیم در دو محور امنیت و سلامت مسائل را پیش برده و زندگی سالمی داشته باشیم.
مدیرکل استاندارد استان قزوین در خصوص شعار جهانی امسال استاندارد گفت: شعار جهانی امسال استاندارد، استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی است که هر سال از سوی یک کشور طراحی می شود و سال گذشته طراح پوستر بین المللی، کشور ما بود.
صارمی اظهار کرد: نتیجه همه انقلاب های صنعتی در انقلاب چهارم است که به هوش مصنوعی معروف است و این استانداردها هستند که می توانند ما را هم سرعت و در راستای پیشرفتها قرار دهند و اگر در برنامه ها براساس استانداردها و قوانین پیش رویم می توانیم بهره کافی را از تکنولوژی ببریم.
وی عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال تعداد ۲۴ تدوین مصوب شده که در همه حوزه ها بوده و پیش بینی ما ۳۰ تدوین بوده که همه تدوین ها مصوب شده اند و ۵۰ بازنگری استاندارد به ما سپرده شده بود و انجام شده است.
مدیرکل استاندارد استان قزوین افزود: در حوزه آموزش مدیران کنترل کیفیت ۳ هزار و ۸۱۲ نفر ساعت، آموزش کارشناسان استاندارد ۶۶ نفر ساعت که به دلیل تراکم کار به حد نصاب نرسیدیم اما در بحث سایر آموزش های برون سازمانی ۲۶۶ درصد افزایش عملکرد داشتیم.
صارمی تصریح کرد: تهیه ۶ بسته ترویجی که دو برابر پیش بینی شش ماهه اول بوده، تهیه تعداد ۴ هزار و ۳۹۰ تیراژ بسته، صدور پروانه کاربرد علامت اجباری ۵۸ مورد که صددرصد نسبت به شش ماهه اول بیشتر شده، بازرسی از تجهیزات زمین بازی ۱۳۱ مورد بوده که ۷۵ درصد پیش بینی شش ماه اول افزایش داشته، بازرسی صنایع انرژی بر، آزمون نمونه مراکز تولیدی هزار و ۶۹ مورد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین بازرسی طرح طاها از محصولات تولید داخل ۲ هزار و ۱۶۳ مورد، نمونه برداری طرح طاها ۱۷۶ مورد و آزمون این طرح ۲۴۷ مورد، تعداد نمونه برداری اظهارنامه صادراتی ۳۲۰ مورد، تعداد اظهارنامه وارداتی ۷۳۵ مورد، آزمون نازل جایگاه عرضه سوخت مایع ۵۰ مورد، آزمون باسکول وسایل نقلیه وسائط جاده ای ۴۲۶ مورد و آزمون سایر وسایل سنجش یا ترازوهای اوزان سبک هزار و ۶۸۸ مورد، از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.
این مسوول مطرح کرد: از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد می توان به آزمون نازلهای سی ان جی که هنوز اجرایی نشده که بزودی انجام خواهد شد، آزمون انگ فلزات گرانبها به دلیل عدم تولید کننده در استان، نداشتیم، آزمون تعیین صلاحیت همکار جدید ۱۸ مورد بوده که در شش ماهه دوم‌ صدوری در این زمینه نخواهیم داشت، اشاره کرد.
مدیرکل استاندارد استان قزوین عنوان کرد: در بحث صادرات و واردات در حوزه تعیین ماهیت به تفکیک ۵۰۱ مورد صادرات و ۷۷۴ مورد واردات، ابطال اجباری تشویقی ۲۷ مورد و تعلیق اجباری تشویقی ۶۸ مورد، در بحث آزمایشگاه های همکار ۷۵ مورد در استان است که در شش ماهه ابتدای سال ۴ مورد تمدید، ۱۸ مورد ابطال و ۳ مورد تعلیق، نظارت استامدارد وجود داشته است.
صارمی با اشاره به بحث استاندارد سازی تله سی یژ قزوین گفت: ورود تجهیزات شهربازی ها و‌ تله سی یژها به صورت دست دوم ممنوع است. اما تله سی یژ قبل از اجباری شدن استاندارد نصب شده و براساس آن بازدیدهایی از سوی بازرسان ما انجام شده و با توجه به بازتاب موضوع در سطح ملی، سعی کردیم نمایندگان سازمان در بازرسی های تله سی یژ حضور داشته باشند باشند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دغدغه استان استفاده از این مجموعه بود، هیچ وقت سعی نکردیم مانعی برای راه اندازی تله سی یژ باشیم و تا جایی که قانون اجازه داده در این حوزه همکاری داشته ایم. اما موضوع مورد توجه این است که تله سی یژ هنوز از ما پروانه استاندارد نگرفته و تا زمانی که پروانه استاندارد دریافت نکرده مجاز به فعالیت نمی باشد.
مدیرکل استاندارد استان قزوین افزود: بر همین مبنا ما در تمام‌نامه ها هم اشاره کرده ایم که هر اتفاقی در حین فعالیت تله سی یژ رخ دهد، هیچ گونه مسوولیتی متوجه ما نبوده و با این مسوولیت با خود مدیریت تله سی یژ است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها