معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت:  ۱۲ هزار فرهنگیار در هفت عرصه در شبکه فرهنگیاران سپاه سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۰۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار محبی در همایش فرهنگ، تبلیغ و نشست فرهنگ‌یاران فعال سپاه امام رضا(ع) در پادگان شهید برونسی اظهار داشت: امروز دنیای استکبار با نظام و انقلاب اسلامی ایران و بالاتر از آن با اسلام در ستیز است و این ستیزه‌جویی به صورت‌های مختلف مطرح و روز به روز دامنه آن بیشتر می‌شود لذا در حال حاضر مهم‌ترین کار برای مقابله با دشمن  کار فرهنگی است.

وی به تاثیر فرهنگ در بروز وقایع و عرصه‌های دیگر اشاره کرد و افزود: هر اتفاقی که در پهنه گیتی رخ می‌دهد در بستر فرهنگ است. عرصه اقتصادی  هم در بستر فرهنگی پیش می‌رود. برای اقتصاد کشور اتفاقی نیفتاده  بلکه آنچه باعث تلاطم اقتصادی کشور شده است فرهنگ است اگر اتفاق نظامی، اقتصادی و سیاسی رخ می‌دهد در عرصه فرهنگ رخ می دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: نبرد اصلی دشمن در عرصه فرهنگی است هر چند فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی تاثیر خود را دارد  ولی عرصه اصلی، عرصه فرهنگی است.

وی تاکید کرد: سپاه باید در عرصه فرهنگ به دفاع بپردازد و ظرفیت‌های اصلی فرهنگی را شناسایی و بکارگیری کند.

سردار محبی ابراز داشت: ما در شبکه فرهنگیاران سپاه هفت عرصه شاعری، مداحی، روایتگری، قرآنی، سخنرانی، نویسندگی، هنری (تجسمی و نمایشی)  برای تعالی فرهنگ و انتقال آن در نظر گرفته ایم که 12 هزار نفر در این عرصه ها سازماندهی و  پرونده  برای آنان تشکیل و در سطوح ارشد گواهی و کارت شناسایی هم برای آنان صادر  شده است و   سایتی را برای این شبکه نیز طراحی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال همایش بزرگ فرهنگ و هنر را در تبریز با مشارکت فرماندهی و نمایندکی سپاه استان برگزار کردیم و قرار است چنین همایشی در سطح کشورهای اسلامی تحت عنوان جبهه مقاومت اسلامی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه  بیان داشت: در هدفگذاری شبکه فرهنگیاران رسالتی که داریم تربیت پاسدار انقلابی است حال ممکن است سوال پیش بیاید که اگر کسی انقلابی نباشد به عضویت سپاه در نمی آید پس این تربیت پاسدار انقلابی چه معنا دارد؟

وی در ادامه سخنان خود افزود: تربیت  عبارتند از شکوفا کردن استعدادهای فرد برای نیل به مقصود خاص؛ اگر استعدادها و توان بالقوه را  به توانایی جسمی برسانیم یعنی تربیت بدنی ولی اگر بخواهیم توانمندی ذهنی او را تفویت کنیم باید بگوییم تربیت فکری. ترییت یعنی یاری رساندن به مخاطب برای کشف و شکوفا کردن استعداد در جهت مورد نظر. اگر پاسداران را به گونه ای تربیت کنیم که در آنان تغییر ایجاد کرده و در راستای تقویت و توسعه ملی انقلاب اسلامی حرکت کنند آنان را  تربیت انقلابی کرده ایم.مثلا اگر شبهه ای به لحاظ اعتقادی در پاسدار ایجاد شود باید آن را رفع نماییم.

سردار محبی اظهار داشت: امروز فتح الفتوح در بستر فرهنگ و ایجاد تحول درونی در انسان‌هاست. در تربیت پاسدار انقلابی به دنبال دگرگونی درونی هستیم و اگر این مهم اتفاق بیفتد به اهداف بسیار بزرگی دست خواهیم یافت. مقام معظم  رهبری فرمودند ما در عرصه فرهنگی پیروز شدیم. در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن اگر حججی ها رشد یافتند معلوم است دشمن در این عرصه شکست خورده است.

وی گفت: چرایی این تربیت به این علت است که رسالت ما نیازمند انسان است نه سیاه لشکر. اگر انسانی وجود داشته باشد مانع چپاول دشمن و تجاوز آن می‌شود و این انسان‌ها در عرصه دفاع مقدس ظهور کردند و هم اکنون هم در حال ظهور و بروز هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها