خبرهای داغ:
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود بر پرهیز از موازی کاری در تعابیر امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بر همکاری نهاد‌های فرهنگی ویژه شهرداری در آموزی همگانی جامعه در موضوع معروفات و منکرات تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۳۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، هفتمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با حضور معاونت‌ها و اعضا ستاد به میزبانی شهرداری در اتاق جلسات این نهاد برگزار شد.
در این جلسه محمدکرم محمدی نایب رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه یکی از موارد موازی کاری، مصادیق معروف و منکر را به طرق مختلف تعبیر کردن است گفت: در موضوع فرهنگ باید بروز بود چرا که هر تکانه‌ای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی شناخت امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در موضوع ربا و غیبت و تهمت که منکر هستند چقدر کار کردیم؟ اساسی‌ترین منکرات و معروفات را از یاد برده ایم.
محمدی ادامه داد: در موضوع فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر هر صنفی را باید از خودش انتخاب کنیم و ارتقا شاخص‌های امر به معروف نباید مقطعی باشد و باید عملا فرهنگ سازی شود.
فرماندار شاهرود تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر گروه‌های مرجع در جامعه میتوانند اثرگذار باشند و در بحث شبکه‌های مجازی باید کار کنیم تا موثر باشیم و در این بخش وظیفه نهاد‌های فرهنگی بخشی نامعلوم و بخشی موازی کاری است.
محمدی تاکید کرد: در ارتقا شاخصه‌های امر به معروف بخشی از آن تحت تاثیر فضای مجازی است که باید استفاده کنیم و در تولید مسائل جدید از نیرو‌های پرتوان استفاده کنیم.
اعتمادسازی یک معروف است
محسن احمدی شهردار شاهرود در ادامه جلسه به عنوان میزبان با خیرمقدم، اعلام آمادگی کرد تا با استفاده از مفاهیم ارزشی در سطح شهر در قالب تمام موضوعات تبلیغی شهر در راستای امر به معروف و نهی از منکر در خدمت ستاد در قالب فردی و سازمانی باشند.
وی با اشاره به پخش اذان در پنج میدان شهر شاهرود که واکنش خوبی از مردم وجود داشته گفت: تلاش کرده ایم چهره شهر را برای همه مناسبت‌ها پیرایش کنیم که زمینه ساز آمادگی محیطی باشد و با پیشنهادات ستاد ما آمادگی داریم که اقدامات اثرگذارتری را انجام دهیم.
احمدی خاطر نشان کرد: در موضوع حقوق شهروندی در شهرداری دعوت به معروفات میکنیم و با فرهنگ سازی جامعه در قوانین شهری با استفاده از عناصر تبلیغات محیطی پیام‌های محیطی به جامعه منتقل می‌کنیم.
وی با اشاره به هزینه بر بودن این تبلیغات و کار‌های فرهنگی افزود:، اما توجه به فرهنگ در اولویت است و یکی از راه‌های انتقال پیام و آموزش از این طریق است و باید به سمت اقدامات عملی برویم و به رعایت معروف از خود شروع کنیم.
شهردار شاهرود با بیان اینکه اقدامات شهرداری تشبیهی از امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: اولین جایی که امکان پیاده سازی شعار‌های امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد دستگاه‌های اجرایی است و اول از همه باید پاسخگویی و امانت داری داشت که باید همکاران را به این سمت هدایت کرد.
وی ادامه داد: بحث تکریم ارباب رجوع شعار نیست و یک وظیفه است که باید رعایت شود و باید نظارت مستمر بر رعایت این موضوع شود و ما در شهرداری این را انجام دادیم و بازتاب مردمی رضایتمندی خوب است و اینجا یکی از کار‌هایی است که امر به معروف رعایت شده است.
احمدی با بیان اینکه ما در شهرداری مستقیما وام دار مردم هستیم چرا که حقوق خود را از مردم میگیرم گفت: اعتمادسازی یک معروف است و باید از خود و سازمانی که تحت نظارت ماست باید شروع کنیم و با اعمال ضوابط و مقررات حرکت کرد.
کاهش شدید جرایم بویژه امنیت اخلاقی در ایام ماه محرم
سرهنگ ربیعی جانشین نیروی انتظامی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و موادمخدر و فضای مجازی و کلاس‌های مختلف در نقاط مختلف شهرستان گفت: در ایام محرم کاهش شدید جرایم بویژه امنیت اخلاقی را داشتیم و همایش صنوف را در راستای برطرف نمودن مشکلات با حضور مسئولین برگزار نمودیم و سوله‌ها شهر نیز هشت مورد بود که تعهد گرفته شده و نظارت اماکن و پلیس اطلاعات بر روی آن‌ها وجود دارد.
احمد خرم معاون ادارات و کارخانجات ستاد با تشکر از شهرداری جهت پخش اذان در میادین و معابر شهر به تقدیر از قریب به ۶۰ کارمند نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: شاخص‌های نمونه بودن این کارمندان علاوه بر موضوعات ابلاغی، در بحث صیانت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف بوده است و با دستور فرماندار بازرسی از کلیه ادارات در حوزه صیانت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف و تکریم ارباب رجوع مستمر انجام می‌شود تا ارزیابی عملکردی داشته باشیم.
وی با اشاره به ایجاد میز خدمت در ادارات به فعالیت‌های انجام شده در واحد‌های تولیدی و کارگری اشاره کرد و افزود: اجرای طرح کاج، کاهش مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی و طرح پایش تصویری در شهر به همت شهرداری است که همه در راستای پیشگیری از منکر میتواند کارساز باشد.
جواد عبیری دبیر ستاد نیز در این جلسه بر ارائه راهکار‌های عملی در راستای ارتقا امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و توجه به این مهم تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها