خبرهای داغ:
امام جمعه محمدیه:

نسل مظلوم امروز با هجمه های رنگارنگ مواجه است

امام جمعه محمدیه گفت: اگر جوانان ما آموزه های دینی را خوب فرا گیرند منحرف نمی شوند و این کار باید در مساجد صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۴۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام «موسوی موینی» در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که امروز (سه شنبه 24 مهر) در دفتر امام جمعه شهر محمدیه برگزار شد، بیان کرد: در بسیاری مواقع اینگونه فکر می شود که باید امکانات وجود داشته باشد تا کار شود، در حالی که بدون امکانات هم می شود کار کرد.
امام جمعه محمدیه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و نقش کانون های مساجد در این حوزه افزود: کانون فرهنگی هنری باید فعال باشد به طوری که جوانانی به کانون آمده و در راستای رفع مشکلات آنها اقدام شود.
وی عنوان کرد: بنده 25 سال پیش وقتی به این شهر آمدم، تمام دغدغه ام این بود اینجا باید کانون های فرهنگی داشته باشد، شهر محمدیه دارای جوانان خوبی است و باید نگاه ویژه به این جوانان داشته باشیم.
حجت الاسلام موسوی موینی تصریح کرد: تمام تلاش من این بوده جوانان وارد مساجد شوند، نماز خود را در مسجد خوانده و حتی مباحث درسی را در مسجد داشته باشند و این رشد فرهنگی در مسجد محقق شود و آموزه های دینی را خوب یاد بگیرند.
وی با تأکید بر اهمیت ترویج آموزه های دینی در مساجد گفت: اگر جوانان ما آموزه های دینی را خوب فرا گیرند منحرف نمی شوند و اگر آموزه های دینی را به خوبی ترویج شود بدحجابی نخواهیم داشت؛ بنابراین باید جوانان را با محبت جذب مساجد کنیم و این آموزه ها در بین این قشر ترویج یابد.
امام جمعه محمدیه خاطر نشان کرد: عبادت در مسجد ثواب بالایی دارد و این انگیزه خوبی برای حضور در مسجد و عبادت در مسجد است و کسانی هم که مسجد را اداره می کنند باید انگیزه الهی داشته باشند.
در ادامه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: نسل امروز نسل مظلومی است و در برابر هجمه های مختلف رسانه ای قرار می گیرد در صورتی که در گذشته تعداد شبکه ها محدود بود و هجمه دشمن را به این شکل شاهد نبودیم.
حجت الاسلام «علی رمضانی» افزود: نسل امروز نسلی است که به دلیل گستردگی رسانه ها مورد هجمه و آسیب های مختلف است و باید سطح سواد رسانه ای والدین را بالا ببریم و به آنها اموزش داده شود چگونه با رسانه ها برخورد کنند و باید توجه داشت فضای مجازی چاقوی دو لبه ای است که باید از آن استفاده مثبت کرد و در غیر این صورت باید منتظر آسیب ها باشیم.
وی اعلام کرد: یکی از اصلی ترین برنامه های کانون ها، کاهش آسیب های اجتماعی است؛ خانواده محوری یکی از اصلی ترین رویکردهای ما در برنامه های کانون های مساجد است تا از طریق آن بتوانیم زمینه و سنگری را در مقابله با آسیب های اجتماعی فراهم کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: وظیفه کانون های مساجد بسترسازی، تسهیل، تمهید و ریل گذاری در اجرای برنامه ها در مساجد است و مساجد محل اتحاد میان مردم و گروه های مختلف است و مرز بندی در مساجد باعث خروج مسجد از جایگاه خود می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار