خبرهای داغ:
با تداوم مشکلات در عرصه سیاست فرانسه،رئیس‌جمهور فرانسه امروز کابینه را ترمیم کرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۶۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی استعفای شماری از وزرای دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و کاهش شدید محبوبیت وی، رئیس‌جمهور امروز سه‌شنبه کابینه را ترمیم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در کابینه جدید «ادوارد فیلیپ» سیاستمدار ۴۷ ساله همچنان نخست‌وزیر فرانسه باقی ماند. این سیاستمدار فرانسوی که حضورش با رئیس‌جمهور شدن ماکرون در عرصه سیاست این کشور  پر رنگ‌تر شد، با تجارب سیاسی خود در هفته‌های گذشته به ماکرون کمک شایانی کرد.

ماکرون همچنین «کریستوفر کاسانر» یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان خود را به سمت وزیر کشور منصوب کرد.کاسانر ۵۲ ساله  جانشین «ژرار کولوم» شد. کولوم در مورد استعفایش به روزنامه «اکسپرس» گفته بود که قصد دارد، پس از انتخابات پارلمانی اروپا که اواخر ماه می برگزار می‌شود از سمت خود کناره‌گیری کند و می‌خواهد در انتخابات ۲۰۲۰  بار دیگر به سمت شهردار شهر لیون انتخاب شود.

ابقای  «ژان ایو لودریان» در سمت وزیر خارجه و «برونو لومیر» در سمت وزیر دارایی، از دیگر موارد مهمی بود که می‌توان در کابینه جدید به آنها اشاره کرد.

ادامه روند نزولی محبوبیت ماکرون، در کنار استعفای وزرای کابینه، شرایط را برای دولت فرانسه بحرانی کرده است. این در حالی است که وی چندی پیش  به دلیل اینکه به یک فرد بیکار گفته بود که او اگر تلاش کند می‌تواند شغلی داشته باشد، هدف انتقاد قرار گرفته بود.

 فرانسه مدت‌هاست که با اعتراض‌های صنفی و کارگری به ویژه در بخش ریلی و هوایی روبروست و اهالی شهرهای مختلف این کشور تظاهراتی گسترده را علیه سیاست‌‌های اقتصادی ماکرون برگزار کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها