خبرهای داغ:
نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت: بنابر ضرورت سیاسی و اقتصادی باید معامله با واحد پول آمریکا را کنار گذاشت و شرکت های روسی و انگلیسی می توانند معامله های خود را با روبل و پوند انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۷۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت های روسی و انگلیسی می توانند معامله های خود را با روبل و پوند انجام دهند. بوریس آبراموف، نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت بنابر ضرورت سیاسی و اقتصادی باید معامله با واحد پول آمریکا را کنار گذاشت.

 

او تاکید کرد که شرکت‌های روسی معامله کننده با انگلیس می‌توانند برای نقل و انتقال های مالی خود ، در صورت لزوم از پوند استفاده کنند.

آبراموف گفت:« پوند انگلیس مثل دلار آمریکا و یورو آزادانه قابل تبدیل است».

او توضیح داد که شرکت‌های روسی به راحتی می‌توانند حسابی با پوند در یک بانک روسی یا خارجی باز کنند. حتی می توانند از مرکز فروش سهام و اوراق بهادار پوند دریافت کنند.

ولی استفاده از روبل در معاملات برای شرکت‌های انگلیسی راحت نیست چون هیچ حسابی به روبل در انگلیس وجود ندارد و بانکها از میزان ثبات این پول روسی خبر ندارند.

آبراموف اضافه کرد در صورت بروز هرگونه «مانع سیاسی» یا هر محدودیت دیگری در استفاده از دلار ، به راحتی می‌توان از ارزهای دیگر مثل پوند یا یورو استفاده کرد.

او گفت که برای اولین بار از سال 2014 مسکو و لندن مذاکره در مورد توسعه روابط تجاری را از سر گرفته اند.

آبراموف گفت گرچه روسیه یک بازار کلیدی برای انگلیس به حساب نمی‌آید ولی بازار مهمی است. در سال 2017 بیش از 12 میلیارد دلار تجارت دو طرفه انجام شده است.

وی تاکید کرد:« انگلیس علاقه‌مند است نه تنها این سطح از روابط را حفظ کند بلکه آن را افزایش دهد».

ارسال نظرات
پر بیننده ها