توان دفاعی ایران زمینه‌ی تنبیهی بزرگ و تاریخی برای بدخواهان است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در آئین معارفه فرمانده جدید سپاه فتح استان در یاسوج با بیان اینکه وسعت و توان دفاعی ایران زمینه‌ی تنبیهی بزرگ و تاریخی برای بدخواهان است گفت:ایران اسلامی بی اعتنا به قدرت دشمنان روز به روز با عزت و قدرت به جلو می‌رود.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۱۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
سردار حسین سلامی با بیان اینکه توان نظامی ایران تنها در مقیاس دفاع ختم نمی‌شود افزود:وسعت توان دفاعی ایران زمینه‌ی تنبیهی بزرگ و تاریخی برای بدخواهان را ایجاد کرده است.
وی آمریکا و همدستانش را در شرایط امروزی بازنده و شکست خورده‌ی اصلی توطئه‌های خودشان دانست و ادامه داد:حصر همه جانبه‌ی جمهوری اسلامی ایران در حالی به ۴۰ سالگی خود می‌رسد که جهان شاهد اقتدار و عزتمندی ملت ایران است.
سردار سلامی اضافه کرد:در طول ۴ دهه گذشته آمریکا به دنبال انزوای ایران و جلوگیری از نفوذ آن در منطقه و همچنین انشقاق بین کشور‌های مسلمان بود، اما آنچه امروز مشاهده می‌کند انزوای خود در جهان است و حضور جمهوری اسلامی ایران برای تصمیمات بزرگ سیاسی در منطقه به عنوان یک ضرورت دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه دوعنصرآگاهی و ایمان لازمه‌ی خودنمایی در عرصه‌های بین المللی است افزود: هدایت انقلاب توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی و همراهی بی بدیل ملت، آمریکا را بعد از صرف هزینه‌ای ۷ تریلیون دلاری در طول این سال‌ها شکست داد.
سردار سرتیپ سلامی به وابستگی مضحک رژیم پهلوی به قدرت‌های پوشالی اشاره کردو گفت: بد خواهان و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سقف‌هایی کوتاه برایمان می‌خواستند، اما توانستیم فضا را تسخیر کنیم ودانش هسته‌ای را بومی سازی کرده و توان علمی و نظامی کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زیاده خواهی‌های آمریکای جهانخوار اشاره کرد و ادامه داد: ورود آمریکا در کشور‌های وابسته موجب شکست ملتها، تحقیر و درماندگی آن‌ها شده، اما دنیا شاهد است که در برابر ملت ایران شکست خورده است.
سلامی با بیان اینکه ما را تهدید به جنگ نظامی کردند، افزود: امروز می‌توانیم در هر سطحی به آن‌ها پاسخ مناسب بدهیم به دلیل این که به ما فشار وارد کردند، اما ما سقف‌ها را شکافتیم و به فضا رفتیم و هسته‌ای شدیم و نیازهایمان را خودمان تامین کردیم و هر چه فشار آوردند بیشتر پیشرفت کردیم.
سردار سلامی با بیان این که هر تهدیدی را خواستند انجام دادند افزود: دشمن نتوانستن را خوب آموخت و شکست خوردن را یاد گرفت و این درس تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران بود چرا که تصورشان این بود که با فشار اقتصادی و عملیات روانی ایران را در بین لبه‌های یک قیچی قرار دهند و مدام تردید را در جامعه پمپاژ کردند و می‌خواستند بذر ناامیدی را در احساس و نگاه ملت ما بکارند و آن‌ها از نظامشان جدا کنند، اما آگاهی در کنار ایمان جز مهم‌ترین عناصر است که مردم ایران از آن برخوردارند که باید برای رسیدن به قله‌های بزرگ پیش بروند و صبر کنند.
وی گفت: مردم آگاه ما هرگز فریب واژه‌های جذاب آن‌ها را نخورده‌اند و به فراخوان‌ها نه گفتند و تحمل کردند چرا که می‌دانند عزت در سختی بسیار بهتر از ذلت در رفاه است و تاریخ نشان می‌دهد که ارتباط با آمریکا مایه عزت ما نبوده و تحقیر و عقب ماندگی در دوره گذشته نشان دهنده آن است.
سلامی گفت: آمریکا از هر پنجره‌ای وارد شود ملت آن را بسته‌اند و این مبارزه ۴۰ ساله با ملت برای آن‌ها هزینه داشته که یک قلم آن ۷ تریلیون دلاری بود که هزینه کردند و جز فقر چیزی برای ملت آمریکا بر جای نگذاشتند و امروز انزوای سیاسی آمریکا را مشاهده می‌کنیم و متحدان سیاسی از آمریکا فاصله گرفته‌اند.
در این آئین استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم تشکیل سپاه پاسداران را برگرفته از اندیشه‌ی والای امام راحل دانست و گفت:این نیروی برخاسته از توده‌ی مردم در دوران دفاع مقدس، سازندگی، عرصه‌های فرهنگی و امنیتی دوشادوش دولت توانایی و وفاداری خود را به اثبات رسانده است.
احمدی به خدمات این نهاد انقلابی در استان اشاره کرد و افزود:خدمات صمیمانه‌ی سپاه در همه جای استان به چشم می‌خورد.
در پایان این آئین طی حکمی از سوی سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرهنگ حمید خرم دل به عنوان فرمانده‌ی سپاه فتح استان منصوب و از خدمات سردار بوعلی فرمانده‌ی پیشین قدردانی شد.
پاسدار حمید خرمدل پیش از این جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بود و مسئولیت‌های دیگری از جمله مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر، فرمانده سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر، معاون اطلاعات و جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر را در کارنامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار