معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی بر لزوم بهره گیری از معارف قرآنی برای تربیت نیروی کادری هم طراز با انقلاب اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۳۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، میرکاظم یکانی ظهر امروز در نشست خبری که با محوریت بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله کشوری به میزبانی ارومیه تشکیل شد، اظهار کرد: باید از معارف و ظرفیت نهفته در قرآن کریم استفاده لازم را برد تا نیروی هم طراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

 وی بر ضرورت مانوس شدن با قرآن کریم این بزرگترین معجزه الهی تاکید کرد و ادامه داد: در فضای آموزشی و دانشگاه‌ها باید بیش از پیش به این مقوله توجه شود تا اینکه نسل جدید در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی مختلف مصون باشند.

این مسئول حمایت از چهره‌های قرآنی در دانشگاه و برخورداری آنها از تخفیف‌های مختلف در خدمات آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو معدود دانشگاه‌هایی هست که این مباحث را بخشنامه کرده و به آن جامه عمل می‌پوشاند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی حمایت از اساتید قرآنی، بهره گیری از داوران بومی و اساتید استان در مسابقات پیش رو را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اختتامیه این مسابقات علاوه بر تجلیل از نفرات برگزیده، چهره‌های قرآنی شاخص هم تقدیر می‌شوند.

یکانی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم در چندین رشته شامل قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و اذان برگزار خواهد شد، ادامه داد: این مسابقات در سالن دفاعیه دانشکده علوم پایه و دامپزشکی برگزار خواهد شد.

وی به دعوت از ریاست دانشگاه آزاد کشور برای حضور در آئین افتتاحیه و اختتامیه همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: حضور برای عموم در این سری از مسابقات آزاد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان حضور در مزار شهدای گمنام، بازدید از مناطق گردشگری شهر و تجلیل از چهره‌های قرآنی استان و ... را برنامه‌های جانبی این سری از مسابقات عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات