تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهپیمایی اربعین و حضور میلیون‌ها انسان دلداده امام حسین (ع) از همه ملت‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها در این راهپیمایی، جلوه مهم جبهه متحد مقاومت علیه استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۷۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم بدرقه خدام اربعین حسینی که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال اربعین در اربعین است و اربعین حسینی (ع) با چهلمین سالگرد و اربعین انقلاب خمینی (ره) مقارن شده است و این تقارن پرمعناست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: راهپیمایی اربعین و حضور میلیون‌ها انسان دلداده امام حسین (ع) از همه ملت‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها در این راهپیمایی، جلوه مهم جبهه متحد مقاومت علیه استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین کار اراده مردم است. حق گرایی، حق خواهی و بصیرت مردم و ملت‌‎ها این راهپیمایی عظیم را در کربلا رقم می‌زند.

وی اربعین را تجلی‌گاه اراده صمیمانه مردم دانست و اضافه کرد: هیچ‌نهاد و سازمانی این عظمت اربعین را خلق نکرده است جز اراده مردم، هیچکس مردم را راهنمایی نکرد جز بصیرت مردم، وقتی اراده و بصیرت مردم به امری که «حق» است تعلق پیدا کند جهان را تغییر خواهد داد و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را محدود کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خدام اربعین حسینی عنوان کرد: شما صرفاً برای بزرگداشت حماسه‌ای که در گذشته اتفاق افتاده حرکت نمی‌کنید بلکه مقدمه‌ساز حماسه‌ای هستید که در آینده اتفاق خواهد افتاد و آن ظهور است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: هر قدم شما یک حج و یک عمره ثواب دارد این یعنی شما غرق نور می‌شوید و نور معنویت عزت آفرین و قدرت آفرین است؛ نور فقط لطیف کننده روح نیست آثار دیگری هم دارد هم قوت قلب می‌آورد و هم بصیرت در اندیشه.

وی تأکیدکرد: فهم منطق چرایی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد حضور همه جانبه مردم ایران در راهپیمایی امسال، به انزوای دشمن و عظمت امت اسلام و ایران منجر خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تحلیل و بررسی اتفاقات چهل سال گذشته، نشان می‌دهد نقطه کانونی هجمه دشمنان، در هر مقطعی، حمله به مهم‌ترین مزیت‌ها و افتخارات در آن مقطع است، عنوان کرد: هرجا مزیت و نقطه قوتی برای انقلاب اسلامی وجود داشته، دشمن تلاش کرده است آن مزیت را مورد حمله قرار دهد. تمرکز امروز جبهه استکبار بر ایجاد شکاف میان مردم ایران و عراق است، چون از این اتحاد سیلی خورده است.

وی ادامه داد: این اتحاد غده سرطانی داعش را که دست پروده آنان بود، از منطقه حذف کرد و محبت حسین بن علی (ع) و اربعین سالار شهیدان رمز شکل گیری این اتحاد است پس با همه وجود دنبال سرد کردن حضور مردم ایران در راهپیمایی اربعین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دشمنان تلاش بسیاری می‌کنند تا بین مردم ایران و عراق تفرقه ایجاد کنند، اما «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست»؛ حتماً بدانید پیوند مردم ایران، عراق و همه ملت‌ها با نام مقدس امام حسین (ع) روزبه‌روز بیشتر می‎شود و بر یأس و ناامیدی دشمن خواهد افزود.

وی گفت: براساس گزارش‌های مقامات مسئول و با وجود شرایط نامناسب اقتصادی، نام نویسی زائران برای زیارت اربعین از سال گذشته بیشتر شده و احتمالاً در روز‌های آینده به عدد بالاتری خواهد رسید؛ این موضوع نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلات اقتصادی مردم اجازه نمی‌دهند این راهپیمایی بزرگ بی‌رونق شود و ان‌شاءالله راهپیمایی اربعین امسال بیش از سال‌های گذشته رونق خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همه باید به تسهیل حضور مردم عاشق در مراسم راهپیمایی اربعین کمک کنیم، من از اقدام اخیر بانک مرکزی در کاهش هزینه‌های اخذ ویزا تشکر می‌کنم. همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی با همه امکانات باید به صحنه بیایند و موانع افزایش حضور مردم در این مراسم را از سر راه بردارند.

وی تصریح کرد: ارزش سفر اربعین امسال که مشکلات مالی در جامعه بیشتر شده است دوصد چندان است و‌ای کاش جوانان بیشتری می‌توانستند در حماسه اربعین حضور پیدا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هرچه برای اربعین خرج شود و امکانات ایجاد شود، سرمایه گذاری است، عنوان کرد: جامعه نیاز به سرمایه معنوی دارد و این سرمایه‌های معنوی آرامش می‌آورد و تلاش مؤمنین را دوصد چندان می‌کند. سفر اربعین با سفر‌های تفریحی خیلی متفاوت است؛ نه فقط به دلیل ارزش معنوی آن، بلکه بخاطر آثار و برکات اجتماعی آن.

وی با بیان اینکه به اینکه متمکنین از مردم عزیز هم برای حضور بیشتر محرومین در این راهپیمایی کمک کنند، اظهار کرد: رونق بیشتر پیاده روی اربعین، بهترین محل و زمان نذر و ایثار برای دستگاه حسینی است. زیارت اربعین هویت بخش است، وقتی انسان خود را در این جمعیت انبوه و سرشار از ایمان و اخلاص می‌یابد تازه به هویت خود که عضویت در امت با شکوه اسلام است پی می‌برد و به آن افتخار می‌کند.

وی با اشاره به دسیسه‌های استکبار جهانی بر علیه امت اسلام؛ ابراز کرد: به دشمنان این ملت دائماً به دنبال از بین بردن هویت دینی افراد جامعه و عدم احساس عزت و افتخار به این هویت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در هیچ کجای جهان امکان ندارد چنین حماسه‌ای خلق شود و این آغاز پیروزی حق و پایان دوران جولان باطل است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها