خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: کنگره می خواهد آثار شهدا و امور مربوط به دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و ما در ۲۴ آبان ماه و پس از روز برگزاری کنگره تازه کار اصلی خود را آغاز می کنیم و بیش از ۱۱۴ پروژه تعریف کرده ایم که عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۸۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار شاهرخی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با رسانه های گروهی استان که در محل سپاه برگزار شد اظهارداشت: باید فضای هم دلی و محبت بین رسانه ها و اصحاب رسانه ها ایجاد شود تا بتوانیم در امور پیشرفت کنیم.
وی افزود: جبهه انقلاب برای اثرگذاری نیازمند ابزار است و بهترین ابزار رسانه است اما باید بتوانیم هنر استفاده و بکارگیری آن را داشته باشیم و در تولید محتوا بخوبی عمل کنیم.
فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد اثرگذاری جبهه انقلاب در حوزه رسانه بخوبی دیده نمی شود لذا باید دنبال نقاط ضعف باشیم و آن را برطرف کنیم.
شاهرخی یادآورشد: اگر کار برای خدا باشد دلیلی برای اختلاف نیست لذا اگر دیدید اختلافی هست بدانید شیطان نفوذ کرده و بسرعت آن را از خود برانید و به سمت وحدت و انسجام حرکت کنید.
در برابر قدرت رسانه ای دشمن با قدرت مواجه شویم
وی اضافه کرد: فصل مشترک ما زیاد است و فقط نباید مثبت ها یا منفی ها را دید بلکه همه مسائل را رصد کرده و جمع بندی واحدی داشت تا عادلانه قضاوت شود.
شاهرخی بیان کرد: وقتی اتحاد و همبستگی در جبهه مخالف ما شدید است چرا ما این اتحاد را نداشته باشیم به نظر می رسد اصحاب رسانه بهتر است اتاق فکر داشته باشند تا در برابر حوادث جامعه راهکار بدهند.
وی اظهارداشت: وقتی دشمن با رسانه ها خود می تواند در جامعه احساس فروپاشی، احساس گرانی، احساس ناامنی ایجاد کند چرا ما از ظرفیت های خود غافلیم و در جهت خنثی شدن دسیسه دشمن کاری نمی کنیم.
شاهرخی گفت: امروز دیگر ابزار رسانه انحصاری نیست اما باید هنر استفاده از این ابزار را داشته باشیم و بدانیم چگونه می توان وزن انقلابی را بیشتر کرد، نگذاریم ما را در دایره چپ و راست محدود کنند، ملاک ما رهبری باشد تا از مسیر خارج نشویم.
ملت ما انقلابی است، مردم را دسته بندی نکنیم
فرمانده سپاه استان یادآورشد: کسی که استکبار را دشمن می داند و به توان داخلی باور دارد، معتقد به ولایت است حتما در جریان انقلاب قرار دارد با هر دیدگاهی که دارد.
وی بیان کرد: هر سال یک نظرسنجی علمی داریم که با شرکت ۲۰۰ هزار نفر در کشور و جامعه آماری ۴ هزار نفری در استان در دو بخش نگاه مردم به ارزشها و دستگاههای حاکمیتی اریابی می شود که مشخص شد ۷۵ درصد مردم همراه انقلاب هستند و ارزشها را باور دارند.
فرمانده سپاه استان بیان کرد: در این نظر سنجی مردم از عملکرد دستگاهها راضی نبودند و از نمره ۱۰۰ فقط نمره ۲۰ را دادند که این نشان می دهد باید این بخش اصلاح شود.
وی گفت: دشمن تلاش می کند مردم را نا امید، نظام را ناکارآمد جلوه دهد اما رسانه ها باید وضعیت چند مدیر و مسئولا نالایق و ضعیف را از بقیه افراد زحمتکش جدا کنند و در میدان دشمن قرار نگیرند و همه مسئولان را به چوب افراد نالایق نزنند.
شاهرخی بیان کرد: مگر چند نفر حقوق نجومی می گیرند، شاید عده ای نالایق هستند که ما نباید به حساب همه بگذاریم.

سردار شاهرخی با انتقاد از دخالت برخی افراد غیر مسئول در تصمیم گیری استان اظهارداشت: اخیرا شنیده شد پس از حضور یک مسئول کشوری و دادن اعتباری برای حل برخی مشکلات، آقایی در خارج از استان اعلام کرده باید با نظر ایشان اعتبارات توزیع شود، کجای این کار معقول و منطقی است و چرا باید فردی که هیچ مسئولیتی ندارد برای استان تصمیم بگیرد؟ مگر قزوین استاندار ندارد که شما تصمیم می گیرید؟ چرا رسانه ها این مسائل را منعکس نمی کنند؟
برگزاری کنگره، آغاز حرکتی فرهنگی جدید است
فرمانده سپاه استان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدا در استان تصریح کرد: رسانه ها باید به اهداف کنگره سه هزار شهید توجه کنند و از آن فاصله نگیرند و آن صیانت از دستاوردهای دفاع مقدس است.
وی افزود: دفاع مقدس منشاء کار بزرگی شد که اگر امروز دچار فراموشی شود زیان خواهیم دید و نقش شما رسانه ها این است که نگذارید ارزشها به فراموشی سپرده شود.
شاهرخی بیان کرد: ۳۰ هزار رزمنده، تعداد ۳ هزار شهید و شش هزار خانواده شهید یک گنجینه ارزشمند است و این کنگره فرصتی است تا بخشی از این ارزشها به مردم معرفی شود.
وی بیان کرد: کنگره می خواهد آثار شهدا و امور مربوط به دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و ما در ۲۴ آبان ماه و پس از روز برگزاری کنگره تازه کار اصلی خود را آغاز می کنیم و بیش از ۱۱۴ پروژه تعریف کرده ایم که عملیاتی خواهد شد.
شاهرخی گفت: مسائل مختلفی در خصوص دفاع مقدس از جمله نقش دانشگاه، ادارات، اصناف، در دفاع مقدس تعریف شده و ما اسرار دفاع مقدس را بصورت مستند منتشر خواهیم کرد.
وی افزود: یک میلیون دقیقه مصاحبه شفاهی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هرار فقره سند جمع آوری شده البته برخی خاطرات به خاک سپرده شده و ما دنبال گنجینه دفاع مقدس هستیم تا منبع قابل اعتنایی برای همه محققین در دسترس باشد.
شاهرخی اظهارداشت: جمع آوری آثار دفاع مقدس را تکمیل کردیم تا در اختیار آیندگان باشد و فیلمهای فاخر، کتب ارزشمند درآینده منتشر خواهد شد و ۲۴ آبان شروع گفتمان ایثار و شهادت است و پس از کنگره حرکت اصلی آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: منابع غنی وجود دارد تا از گنجینه دفاع مقدس استفاده کنیم و تاکنون ۸۱ درصد اسناد شفاهی و کتبی جمع آوری شده است.
1010/پ30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها