سفیر اندونزی در کشورمان با تاکید بر موقعیت مهم ایران در ترانزیت بین المللی منطقه، گفت: مبادلات تجاری ایران و اندونزی نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۹۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکتاوینو علیمودین در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس در مذاکره با مدیرعامل این منطقه با اشاره به اینکه سطح همکاری های اقتصادی 2 کشور به 800 میلیون دلار رسیده است، گفت: زمینه افزایش همکاری ها به یک میلیارد دلار وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 9 منطقه آزاد در کشور اندونزی، بر استفاده از فرصت ها و مزیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس برای توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.
علیمودین با بیان اینکه هدف ما از سفر به ارس یافتن راه های مناسب برای ایجاد و تقویت روابط دوسویه است،
افزود: مشاهده میدانی ما از صنایع مختلف ارس بیانگر سرعت بالای پیشرفت و وجود صنایع ویژه و درحال توسعه در این منطقه آزاد است.
وی با اشاره به بازدیدش از ارمنستان و نخجوان، افزود: آشنایی کاملی از صنایع کشورهای همسایه ایران داریم و در بازدیدهای امروز از کارخانه کیسه های پلاستیکی و صنعتی، کفش، کت و شلوار و واحدهای گلخانه ای ارس پیشرفت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه را شاهد بودیم.
سفیر اندونزی گفت: در حوزه پتروشیمی و صنایع غیرنفتی از جمله پوشاک، کفش چرم و صنایع غذایی حلال علاقمند همکاری متقابل مناطق آزاد دو کشور هستیم.

ارسال نظرات